Nagy csinnadratta, kevés újdonság az Apple-nél

2019. március 26. kedd - 15:10 / piacesprofit.hu
  •    

Jóllehet már közel egymilliárd iPhonet használnak a világon, érezhetően esik az Apple egyre drágább mobiltelefonjainak forgalma. Az óriáscég most hír- és film-streaming, illetve játékszolgáltatással, valamint saját hitelkártyával tör be új piacokra – amelyeken már elég sokan tülekednek.

A kaliforniai Cupertinóban Tim Cook, az Apple főnöke és helyettesei hollywoodi sztárok kíséretében jelentették be az újdonságokat – amelyek között, a szokásokkal ellentétben, egyetlen műszaki sem volt.

fotó: Mike Deerkoski/flickr

Fotó: Mike Deerkoski/flickr

Az eddig is létező Apple News alkalmazás térítős formájának előfizetői (egyelőre csak az észak-amerikaiak, mellettük belátható időn belül csak a britek) havi 10 dollárért vagy 300 amerikai magazint és néhány napilapot olvashatnak. Az utóbbiak között van két jelentős, a The Los Angeles Times és a Wall Street Journal, valamint a Toronto Star – de hiányoznak a legalább olyan fontos The New York Times és a The Washington Post, akárcsak az igen elterjedt USA To-day.

Az Apple a előfizetésekből származó jövedelmet fele-fele arányban osztja meg a lapokkal –

A Spotify belemarkolt a tortába, az Apple a morzsákat szedegeti
Éleződik a verseny a streaming szolgáltatások piacán: a Spotify most az Európai Uniónál tett panaszt az Apple miatt, mert az 30 százalékot kér, ha az ő készüléke révén köt üzletet a versenytárs.

feltehetően ez lehet az egyik ok, hogy sokan kimaradtak a csomagból. Korábbi amerikai kísérletetek hasonló szolgáltatásra elhaltak, és kérdéses, hogy – miután sok lap, magazin részben vagy egészben így is ingyen hozzáférhető a neten – mekkora lesz az érdeklődés. Az USA-ban az elmúlt 15 évben több mint 1400 újság szűnt meg, visszaestek a hirdetések, és újabban leépítésre kényszerülnek népszerű on-line portálok is.

Az Apple zene-streaming szolgáltatásának már 50 millió előfizetője van. Feltehetően hasonló sikerben bízva indít a cég most film-streaming szolgáltatást, amely világszerte elérhető lesz. Elemzők figyelmeztetnek, hogy az Apple itt zsúfolt piacra lép, ajánlata (amelynek árát még nem közölték) nem lesz akkora, mint amit a Netflix vagy az Amazon kínál. Nyílt kérdés az is, lesz-e elég előfizető, aki kész újabb szolgáltatónak fizetni filmekért, tv-sorozatokért. Ugyancsak előfizetéses alapon kínál majd az Apple ősztől száznál több internetes játékot – azok viszont csak a cég termékein futtathatók.

Valódi újdonság az Apple hitelkártyája, amelyet a Goldman-Sachs bankházzal együttműködve bocsátanak ki. Az némi visszatérítést biztosít a vásárlások után, elsősorban ha Apple termékről-szolgáltatásról van szó. A kártya különleges biztonsági védelmet kap, költségei, kamatai még ismeretlenek.

(Forrás: The New York Times)

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor