Lecsengett a kampány, drágultak a lakásbiztosítások

A lakásbiztosítási kampányt követő hónapban a biztosítók többsége kivezette a kampányhoz kötött egyedi kedvezményeket. Ennek hatására ismét emelkedő pályára kerültek a díjak: az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint májusban átlagosan 49 700 forint volt a megkötött lakásbiztosítások átlagdíja, ami 14 százalékkal haladja meg a lakásbiztosítási kampány során közvetített szerződések átlagos díjszintjét, és gyakorlatilag megegyezik az előző év első felében tapasztalt értékkel.

„Az átlagdíjak emelkedése ellenére továbbra is érdemes felülvizsgálni a meglévő lakásbiztosítási szerződéseket, mert az ügyfelek többsége jelenleg is találhat olyan biztosítói módozatot, amely a fennálló szerződésénél kedvezőbb feltételeket: legalább akkora fedezet mellett is kedvezőbb díjakat kínál – hangsúlyozza dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Erre mindenkinek lehetősége van a kampányidőszakon kívül is, mégpedig a biztosítás megkötésének évfordulójakor. Minősített fogyasztóbarát Otthonbiztosításra (MFO-ra) pedig az évforduló előtt is válthat bárki, ha az új szerződését is ugyanannál a biztosítónál köti meg.”

A kampányidőszak után is négy biztosítónál gyűlik a legtöbb új szerződés: az Insura adatai szerint májusban a Generali, a Groupama, az Alfa, valamint a KÖBE részesedése az összes új szerződésből csaknem elérte a 70 százalékot. Az utóbbi egyesület különösen az online kötéseknél népszerű, ebben a körben jelenleg listavezető.

A lakástulajdonosok 14 százaléka lépett a kampányban – ezért tették

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a márciusi lakásbiztosítási kampányban 285 ezer új szerződés született, emellett 176 ezer korábbi szerződés átdolgozására került sor. Mindez a mintegy 3,3 milliónyi hazai lakásbiztosítási állománynak közel 14 százalékát teszi ki. Az Insura.hu az elmúlt hetekben annak is utánajárt, hogy milyen motivációk alapján döntöttek az ügyfelek szerződéseik módosításáról vagy változatlanul hagyásáról.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo