Koronavírus: melyik cégektől küldték el a legtöbb embert?

Komoly bevételű, sikeres cégeknél is voltak jelentős leépítések.

A Wizz Air nem úszta meg csoportos leépítés nélkül: a magyar gyökerű cég ezer munkavállalóját, a dolgozók 19 százalékát volt kénytelen elbocsátani a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben, és az eddiginél is több embert küldött kényszerszabadságra.

A Budapest Airport hétfőn már arról számolt be, hogy éledezik a reptér, napi 12-13 járat már felszáll, igaz, nagyon alacsony kihasználtsággal. A ferihegyi repteret üzemeltető cég így is közel 300 főt érintő csoportos leépítést jelentett be. Nagyot fordult a világ, hiszen a repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. 95,51 milliárd forint árbevétellel zárt 2018-ban, ez 11,61 milliárd forintos növekedés az előző évihez képest.Gyakorlatilag semmi sem maradt a cégben, mivel a tulajdonosok döntése alapján a cég a 2018-as adózott eredményt, 24,65 milliárd forintot, egy az egyben kifizetik osztalékként – írja cikkében laptársunk, a Privátbankár.hu.

Tömeges elbocsátás volt az állami tulajdonban lévő Malév GH-nál is, a földi kiszolgáló cég mintegy 65 embert küldött el, ez a 400 fős létszámnak a 15 százaléka.

Ennél jóval drasztikusabb lépésre szánta el magát a szintén rekord éveket maga mögött tudó Hunguest Hotels Zrt., amely 2018-ban 3,4 milliárd forintos profittal zárt, most viszont amint visszaesés következett be, leépítette a dolgozóinak mintegy 50 százalékát. A cég 2018-ban bérjárulékokkal együtt összesen 1,4 milliárdot fizetett ki, azaz az ötven százalékos leépítéssel legalább 700 milliós bérköltséget spórolhat Mészáros Lőrinc érdekeltsége. A Hunguest Hotels Zrt. állományában lévő 1670 munkavállaló közül a tervek szerint 800-850 embertől válnak meg.

Ennél kicsivel több embert küld el a Spar, a 24.hu írt arról, hogy márciusban csaknem 900 új dolgozót vett át más szektorokból a cég, de áprilisban visszatértek az eredeti tervlétszámukhoz. Indoklásuk szerint a pluszlétszám fenntartására a különadó bevezetése miatt a továbbiakban nincsen lehetőségük.

Bő 400 fős leépítésről döntött az Avis Budget Group BSC Kft., amely a világ egyik legnagyobb autókölcsönző vállalatának szolgáltató központjaként működik Budapesten. A cég állománya több mint 1200 fős volt, így a leépítés az alkalmazottak egyharmadát érinti.

Nem jártak jól Hatvanban sem, ahol a Bosch-gyár több mint 800 dolgozójának kirúgására kényszerül, miután a koronavírus-járvány miatt 70-75 százalékkal zuhant a cég megrendelési állománya. Az első körben főleg kölcsönzött munkaerőt küldtek el áprilisban.

A dunaújvárosi Dunaferr is a túlélésért küzd, egyelőre nincs elbocsátás, de június 1-jétől 3 hónapon át csökkenteniük kell a nem közvetlenül a termelésben dolgozó munkavállalók munkaidejét. Ez mintegy 1000 embert jelenthet.

További részletek a Privátbankár.hu cikkében. >>>

Véleményvezér

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo