Koronavírus: melyik cégektől küldték el a legtöbb embert?

Komoly bevételű, sikeres cégeknél is voltak jelentős leépítések.

A Wizz Air nem úszta meg csoportos leépítés nélkül: a magyar gyökerű cég ezer munkavállalóját, a dolgozók 19 százalékát volt kénytelen elbocsátani a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben, és az eddiginél is több embert küldött kényszerszabadságra.

A Budapest Airport hétfőn már arról számolt be, hogy éledezik a reptér, napi 12-13 járat már felszáll, igaz, nagyon alacsony kihasználtsággal. A ferihegyi repteret üzemeltető cég így is közel 300 főt érintő csoportos leépítést jelentett be. Nagyot fordult a világ, hiszen a repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. 95,51 milliárd forint árbevétellel zárt 2018-ban, ez 11,61 milliárd forintos növekedés az előző évihez képest.Gyakorlatilag semmi sem maradt a cégben, mivel a tulajdonosok döntése alapján a cég a 2018-as adózott eredményt, 24,65 milliárd forintot, egy az egyben kifizetik osztalékként – írja cikkében laptársunk, a Privátbankár.hu.

Tömeges elbocsátás volt az állami tulajdonban lévő Malév GH-nál is, a földi kiszolgáló cég mintegy 65 embert küldött el, ez a 400 fős létszámnak a 15 százaléka.

Ennél jóval drasztikusabb lépésre szánta el magát a szintén rekord éveket maga mögött tudó Hunguest Hotels Zrt., amely 2018-ban 3,4 milliárd forintos profittal zárt, most viszont amint visszaesés következett be, leépítette a dolgozóinak mintegy 50 százalékát. A cég 2018-ban bérjárulékokkal együtt összesen 1,4 milliárdot fizetett ki, azaz az ötven százalékos leépítéssel legalább 700 milliós bérköltséget spórolhat Mészáros Lőrinc érdekeltsége. A Hunguest Hotels Zrt. állományában lévő 1670 munkavállaló közül a tervek szerint 800-850 embertől válnak meg.

Ennél kicsivel több embert küld el a Spar, a 24.hu írt arról, hogy márciusban csaknem 900 új dolgozót vett át más szektorokból a cég, de áprilisban visszatértek az eredeti tervlétszámukhoz. Indoklásuk szerint a pluszlétszám fenntartására a különadó bevezetése miatt a továbbiakban nincsen lehetőségük.

Bő 400 fős leépítésről döntött az Avis Budget Group BSC Kft., amely a világ egyik legnagyobb autókölcsönző vállalatának szolgáltató központjaként működik Budapesten. A cég állománya több mint 1200 fős volt, így a leépítés az alkalmazottak egyharmadát érinti.

Nem jártak jól Hatvanban sem, ahol a Bosch-gyár több mint 800 dolgozójának kirúgására kényszerül, miután a koronavírus-járvány miatt 70-75 százalékkal zuhant a cég megrendelési állománya. Az első körben főleg kölcsönzött munkaerőt küldtek el áprilisban.

A dunaújvárosi Dunaferr is a túlélésért küzd, egyelőre nincs elbocsátás, de június 1-jétől 3 hónapon át csökkenteniük kell a nem közvetlenül a termelésben dolgozó munkavállalók munkaidejét. Ez mintegy 1000 embert jelenthet.

További részletek a Privátbankár.hu cikkében. >>>

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo