A Wizz Air nem úszta meg csoportos leépítés nélkül: a magyar gyökerű cég ezer munkavállalóját, a dolgozók 19 százalékát volt kénytelen elbocsátani a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben, és az eddiginél is több embert küldött kényszerszabadságra.
A Budapest Airport hétfőn már arról számolt be, hogy éledezik a reptér, napi 12-13 járat már felszáll, igaz, nagyon alacsony kihasználtsággal. A ferihegyi repteret üzemeltető cég így is közel 300 főt érintő csoportos leépítést jelentett be. Nagyot fordult a világ, hiszen a repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. 95,51 milliárd forint árbevétellel zárt 2018-ban, ez 11,61 milliárd forintos növekedés az előző évihez képest.Gyakorlatilag semmi sem maradt a cégben, mivel a tulajdonosok döntése alapján a cég a 2018-as adózott eredményt, 24,65 milliárd forintot, egy az egyben kifizetik osztalékként – írja cikkében laptársunk, a Privátbankár.hu.
Tömeges elbocsátás volt az állami tulajdonban lévő Malév GH-nál is, a földi kiszolgáló cég mintegy 65 embert küldött el, ez a 400 fős létszámnak a 15 százaléka.
Ennél jóval drasztikusabb lépésre szánta el magát a szintén rekord éveket maga mögött tudó Hunguest Hotels Zrt., amely 2018-ban 3,4 milliárd forintos profittal zárt, most viszont amint visszaesés következett be, leépítette a dolgozóinak mintegy 50 százalékát. A cég 2018-ban bérjárulékokkal együtt összesen 1,4 milliárdot fizetett ki, azaz az ötven százalékos leépítéssel legalább 700 milliós bérköltséget spórolhat Mészáros Lőrinc érdekeltsége. A Hunguest Hotels Zrt. állományában lévő 1670 munkavállaló közül a tervek szerint 800-850 embertől válnak meg.
Ennél kicsivel több embert küld el a Spar, a 24.hu írt arról, hogy márciusban csaknem 900 új dolgozót vett át más szektorokból a cég, de áprilisban visszatértek az eredeti tervlétszámukhoz. Indoklásuk szerint a pluszlétszám fenntartására a különadó bevezetése miatt a továbbiakban nincsen lehetőségük.
Bő 400 fős leépítésről döntött az Avis Budget Group BSC Kft., amely a világ egyik legnagyobb autókölcsönző vállalatának szolgáltató központjaként működik Budapesten. A cég állománya több mint 1200 fős volt, így a leépítés az alkalmazottak egyharmadát érinti.
Nem jártak jól Hatvanban sem, ahol a Bosch-gyár több mint 800 dolgozójának kirúgására kényszerül, miután a koronavírus-járvány miatt 70-75 százalékkal zuhant a cég megrendelési állománya. Az első körben főleg kölcsönzött munkaerőt küldtek el áprilisban.
A dunaújvárosi Dunaferr is a túlélésért küzd, egyelőre nincs elbocsátás, de június 1-jétől 3 hónapon át csökkenteniük kell a nem közvetlenül a termelésben dolgozó munkavállalók munkaidejét. Ez mintegy 1000 embert jelenthet.
További részletek a Privátbankár.hu cikkében. >>>