Kocsis a kohóba küldené az öreg BKV-buszokat

Egyetlen fillért is kár beleölni az öreg BKV-buszokba, mert egyre nő a meghibásodás valószínűsége és gyakorisága, s a karbantartás költsége is - mondta Kocsis István, a BKV vezérigazgatója a Vasárnapi Híreknek adott interjújában. A közlekedési társaság vezetője a hetilapnak arra a kérdésre, hogy mikorra, miből és honnan cserélik ki a buszparkot, azt mondta: "úgy vélem, nem történhet velünk rosszabb, mint ha minden a régiben marad". Hozzátette, amióta a cégnél dolgozik, azt hangoztatja, hogy a szakma szabályai szerint a BKV 1.400 buszából 1.000 "túlhaladta az életkora végét", azaz a 16. évet. Mint mondta, ha a viszonylag fiatal 150 Volvo-buszt nem számolja, akkor a többi busz átlagéletkora 20 év.

"A négy garázsunk reggel még olyan buszokat ad ki, amelyek akkor épp megfelelnek a forgalombiztonsági előírásoknak, de a 20 éves buszok egy része nem éri meg az estét, mert nap közben lerobban. S olyan öreg, hogy már alig javítható" - közölte Kocsis István. Hozzáfűzte: teljesen rendbe tenni pedig annyiba kerülne ezeket a járműveket, mintha újat vennének helyettük.

"Ezer új busz cirka 100 milliárd forintba kerülne; ennyi a láthatáron sincs" - mondta, hozzátéve, hogy ezért a tízéves finanszírozási modell mellett eszközmodernizációs programot is kidolgoztak. Kocsis István szerint ha volna fedezet lízingre, akkor kiírhatnának közbeszerzést, melynek a pályázatát már tavasszal előkészítették, és így két év alatt négy ütemben lízingelhetnének 250-250, vagyis összesen ezer buszt. Ez 10-12 milliárd forintos költséggel járna, de ennek jelenleg nincs meg a fedezete.

"Ha nem vásárolunk, akkor bérelnünk kell, ha egyiket sem tesszük, akkor pedig tovább romlik a helyzet" - jelentette ki Kocsis István, aki szerint az öreg BKV-buszoknak néhány éven belül "kohóba kell kerülniük".

A BKV vezérigazgatója szólt a HÉV kiszervezéséről is. Emlékeztetett: 2008 végén a büdzséből tízmilliárdos veszteségpótlást kapott a cég. Akkor a kormány határozatba foglalta, hogy kezdődjön el az elővárosi közlekedés újjáalakítását célzó szakmai munka úgy, hogy a BKV külön részvénytársaságba viszi a HÉV eszközeit és ebbe a társaságba lép be tulajdonosként előbb pénzzel, majd eszközökkel is a MÁV, majd a Volán. Így kellett volna létrejönnie a három cég közös tulajdonában álló Elővárosi Közlekedési Zrt.-nek.

Kocsis István szerint azért nem tudtak továbblépni, mert 2009 tavaszán a Fővárosi Közgyűlésnek már döntenie kellett volna a HÉV kiválásáról, de akkor a kormányzat egy másik megoldást vetett fel: ne új társaságot hozzanak létre, hanem a MÁV vásárolja ki a HÉV teljes infrastruktúráját és vagonparkját. "A két utat egy ideig mérlegelte a kabinet, azután csendben az egész folyamat leállt; azóta sem döntött a kormányzat, így a Fővárosi Közgyűlés sem" - mondta Kocsis István.

 

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo