Kitart a 2020-as fordulat a fiataloknál

A fiatalok mindennapi bankolási szokásaiban a bankszámlák és a bankkártyák viszik a prímet: utóbbiakkal 77 százalékuk rendszeresen vásárol. A net- és mobilbankolás 43-53 százalékuknál része a mindennapoknak – derül ki a K&H ifjúsági index felméréséből, amely a 19-29 évesek bankolási és hitelekhez való hozzáállását is vizsgálta. A hiteltermékek közül ma már a személyi kölcsönök népszerűbbek, a fiatalok 10 százalékának van, lakáshitelt azonban csak 3-4 százalékuk törleszt.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fiatalok 77 százaléka rendszeresen használ bankkártyát, ami a mindennapi tranzakciók legfőbb eszközévé vált számukra. A digitális banki szolgáltatások egyre elterjedtebbek, a megkérdezettek 53 százaléka használ mobilbankot, míg 43 százalékuk internetbankot – közölte a K&H a 19-29 évesek körében az idei harmadik negyedévben végzett kutatás eredményeit.

A banki szolgáltatások közül a hagyományos hiteltermékek kevésbé népszerűek ebben a korosztályban: mindössze 17 százalékuk említette, hogy valamilyen hitelt vesz igénybe. “Ez az alacsony arány korosztályi sajátosságnak mondható. A felmérésben szereplőknek csak a fele rendelkezik fizetéssel, jellemzően pályakezdőkre jellemző keresettel. Tapasztalataink szerint amíg nem érzik eléggé stabilnak az állásukat, addig óvatosak, azaz kerülik a komolyabb beruházásokat. Sokan ilyen korban még családi segítséggel oldják meg a legnagyobb kiadással járó beszerzéseket, legyen szó lakás- vagy éppen autóvásárlásról” – kommentálta az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H Lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője.

A szakember hozzátette, hogy a gazdasági bizonytalanság enyhülése, a reálbérek idén látható emelkedése, a kamatok ereszkedése általában véve fokozhatja a hitelfelvételi kedvet a lakosság, így a fiatalabb korosztályok körében is.

Kitart a fordulat

A fiatalok 10 százaléka említette, hogy személyi kölcsönt vett igénybe, ezzel szemben a folyószámla-hitelkeret használata csupán 5 százalékukra jellemző, míg lakáshitelt mindössze 3 százalékuk kért. A kutatás idősoros adataiból kiderül továbbá, hogy legutóbb 2022 második negyedévében említették a válaszadók a személyi kölcsönt és a lakáshitelt nagyjából azonos – 5,5 és 5 százalékos – arányban, azóta utóbbi konstrukcióknál csökkenés következett be. Ez is alátámasztja azt a tendenciát, hogy a fiatalabb generáció egyelőre kevésbé vállal hosszú távú, nagy összegű pénzügyi kötelezettségeket, talán azért, mert még sokan pályakezdők, vagy egyszerűen az élethelyzetükből adódóan nem terveznek lakásvásárlást. 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo