Kevesen költöznek egy új állásért

Az alacsonyabb beosztásra pályázók kevésbé mobilak, mint a vezetők, annak ellenére, hogy jellemzően nehezebb elhelyezkedniük. Az álláskeresők az ajánlat elbírálásakor továbbra is fő szempontként veszik figyelembe a munkavégzés helyét, pedig a szakértő szerint óriási problémát okoz a mobilitás hiánya.

Az álláskeresők jellemzően lakóhelyük környékén keresnek munkát, így már az internetes böngészés során is leginkább terület alapján szűkítik az ajánlatokat. Az állás kategóriája és a fizetés csak a második, illetve harmadik helyre szorul - derült ki a KutatóCentrum és a Jobinfo közös kutatásából, amelyben az álláskereső oldalak ismertségét, az internetes álláskeresési szokásokat és az azokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálták.

Az álláskeresők nemcsak a szűkítés során, de az állásajánlat elbírálásakor is fő szempontként veszik figyelembe a munkavégzés pontos helyét. Jellemzően a nők és az alacsonyabb beosztásúak kevésbé mobilak: a nők 80 százaléka és az alkalmazotti pozíciót megpályázók 78 százaléka nevezte nagyon fontosnak a munkavégzés helyét, míg a férfiak 70, a felsővezetők 66 százaléka nyilatkozott ugyanígy. (A magyar munkaerő mobilitás szempontjából továbbra is rugalmatlan, 50-60 km-nél messzebbre nem szívesen jár el, illetve nem költözik egy másik településre, még magasabb fizetésért sem - állapítja meg ugyancsak a Trenkwalder-Multiman.)

"Óriási problémát okoz Magyarországon a mobilitás hiánya - kommentálta országos adatok alapján a kutatás eredményeit Szabóné Bikki Ágnes, az Észak-Magyarországi Regionális Munkaügyi Központ foglalkoztatási tanácsadója. - A rendszerváltás előtt a dolgozók megszokták, hogy munkahelyük a lakóhelyükhöz közel esik. Sajnos e szemlélet még mindig él, a magyarok nem szívesen költöznek új munkahely miatt."

Beosztottként nehezebb elhelyezkedni

"A beosztottak nehezebben találnak megfelelő pozíciót: 27 százalékuknak sikerült csupán 1 hónapon belül elhelyezkedni, míg a felsővezetők 33, a cégvezetők 37 százalékának. Az alkalmi vagy kisegítő munkát keresőknél ugyanez az arány 31 százalék volt" - ismertette a trendeket Kristók Balázs, a Hírek Média Jobinfo.hu üzletágának vezetője. A kutatás során megkérdezettek 17 százalékának fél évnél is több időt vett igénybe az álláskeresés.

A válaszadók 37 százaléka alkalmanként több mint fél órát tölt álláskereséssel, 38 százalékuk pedig több mint 10 ajánlatot elolvas. Azok, akik jellemzően interneten keresztül keresnek állást, a világháló mellett más csatornákat is igénybe vesznek: több mint 58 százalékuk napilapokban vagy apróhirdetési újságokban is keres, míg több mint egyharmaduk közvetítő- illetve fejvadász cégek segítségét kéri. Ez utóbbi leginkább a közép- és felsővezetői pozícióra jelentkezők körében népszerű.

A kutatás háttere:
A felmérést a KutatóCentrum 2008 februárjában, a Jobinfo.hu portál regisztrált tagjai közt, 27 ezer fő online megkérdezésével végezte. A tanulmányban szereplő megállapítások a felmérés résztvevőire vonatkoznak.

Véleményvezér

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo