A kisebb városokban, községekben, ahol kevesebb az üzlet és kisebb a választék, az emberek inkább rendelnek online ruhát vagy cipőt, kozmetikumot, háztartási gépeket, szerszámokat, építőanyagot, barkácscikket, járművet vagy alkatrészt - állapította meg a hatóság. Az online rendelt élelmiszer és ital, valamint a készétel-kiszállítás viszont sokkal inkább nagyvárosi szokás, ahol a házhozszállítást kínáló áruházak, éttermek és futárcégek választéka is nagyobb. Annak valószínűsége például, hogy egy budapesti lakos online rendeljen élelmiszert 34 százalék, míg egy községi lakos esetén csak 26 százalék.
A kutatás hátteréről az NMHH közölte: a kutatásában 2021 és 2023 között vizsgálta a 15 évesnél idősebb magyar lakosság online vásárlási szokásait. A felmérésben a következő árucsoportok online vásárlását vizsgálta az NMHH: ruha, cipő; gyógyszer, gyógyhatású termék; élelmiszer és ital; könyv, újság; kozmetikum; mobil, szórakoztatóelektronika; háztartási vagy kerti gép; sport- vagy játékszer; számítástechnikai eszköz; tisztítószer, vegyszer; lakberendezési cikk; jármű és járműalkatrész; építőanyag, barkácscikk.
(MTI)