„A kutatás eredménye alapján a hazai vállalkozások számos szempontot mérlegelnek, amikor leteszik a voksukat valamelyik fizetési mód mellett. Ugyanakkor az is egyértelmű a válaszokból, hogy az elektronikus fizetés nagyobb biztonságérzetet ad azoknak a cégvezetőknek, akik ezen az úton járnak. További előnye, hogy kényelmes, gyors, ráadásul a vevőknek is választási lehetőséget biztosít a számla rendezés. Az elfogadóhelyek ma már több elektronikus fizetési megoldás közül válogathatnak, az OTP Bank partnerként abban nyújt segítséget, hogy megtalálják a működésüknek leginkább megfelelőt” – mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM Menedzsment vezetője, aki kiemelte, hogy a bank széleskörű elektronikus fizetési megoldásokat nyújt a vállalkozásoknak, a hagyományos POS-termináltól a Simple Pay – Telefonos POS applikációig.
A felmérés szerint a készpénz-elektronikus fizetés vitában nem a vállalkozás mérete vagy a tevékenységi köre a meghatározó, hanem az, hogy az adott cég melyik megoldást alkalmazza. A csak készpénzforgalmat bonyolító cégek vezetői értelemszerűen jóval nagyobb arányban találnak érveket a hagyományos módszer mellett, mint a vegyes (ők állnak középen az előnyök-hátrányok megítélésében) vagy a kizárólag az elektronikus modellt választók. Az utóbbi csoport elsöprő többségét hidegen hagyják a készpénzhasználók indokai.