„Amennyiben nem archiválás „szolgáltatás” igénybevételével, azaz egy bizalmi szolgáltató útján kívánja megőrizni az elektronikusan aláírt iratokat a vállalat, akkor saját magának kell megfelelően és biztonságosan gondoskodni arról, hogy az elektronikus aláírás érvényessége a teljes megőrzési idő alatt hitelesen fennmaradjon, amely sok esetben nehézkes és költséges is lehet. Az a tapasztalatunk, hogy saját keretein belül a cégek 90 százaléka nem vagy nem megfelelően, szabályszerűen gondoskodik a dokumentumok hosszú távú hitelességének megőrzéséről” - foglalta össze Espán Zsolt.
Kellemetlen meglepetés érheti a cégeket a papírmentes ügyintézésnél
Amikor papíron írunk alá egy dokumentumot, nem foglalkozunk általában azzal, hogy a papír megsérülhet, elázhat, eléghet, azaz megsemmisülhet vagy egyszerűen eltűnhet egy szekrény mélyén. Az elektronikus aláírással ellátott digitális dokumentumkezelés számos szempontból biztonságosabb, praktikusabb és egyszerűbb megoldás, azonban ezek hitelessége sem örök érvényű - a technológiák folyamatos fejlődése miatt. Bár a törvényi keretek világosak, a hosszabb távú megőrzésre vonatkozó szabályok betartását garantáló technológiai megoldások kapcsán már csak irányelveket nyújt a szabályozás. A tisztán látásban szeretne segítséget nyújtani az e-aláírásokra és a dokumentumok hosszútávú hitelességének megőrzésére specializálódott bizalmi szolgáltató, a Microsec.
Véleményvezér

Megbukott az Elon Musk által támogatott legfelsőbb bírójelölt

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos
