Fenntarthatóság a vállalati stratégiában
A fenntarthatóság egyre nagyobb hangsúlyt kap a magyar cégek mindennapi működésében. A kutatás szerint a válaszadók 57 százaléka szeretne több fenntarthatósági törekvést látni a vállalatoktól, 55 százalék szerint saját cégük felelősséget vállal ökológiai és társadalmi területeken, míg 50 százalék az ökológiai-társadalmi szempontokat üzleti sikerük egyik kulcstényezőjeként kezeli. Ezen belül 43 százalék kifejezetten fenntartható partnerekkel kíván szerződni, és 35 százalék biztosítja, hogy szerződéskötéskor partnereik ESG minősítéssel rendelkezzenek. Európai összehasonlításban Németország és Svájc jár az élen, ahol a cégek közel kétharmada emeli ki a fenntarthatóságot stratégiai prioritásként.
Vállalati elvárások a döntéshozók felé
A kintlévőségek csökkentése és a vállalati pénzügyi stabilitás javítása érdekében a magyar cégek közel felénél (48 százalék) a bürokrácia csökkentését, a követelésbehajtás jogi lehetőségeinek egyszerűsítését (41 százalék), valamint az adatvédelmi szabályozások enyhítését (42 százalék) szorgalmazzák a hitelképesség-értékelés területén.
A kutatás rámutat, hogy a magyar vállalatok követeléskezelési és fizetési folyamatai egyre inkább digitalizálódnak, miközben a fenntarthatóság stratégiai prioritássá válik. A fizetési szokások tekintetében a hagyományos módszerek továbbra is meghatározók, de a digitális lehetőségek gyorsan terjednek, különösen a magánszemélyek körében.