Így változnak a magyarok fizetési szokásai

Mobilfizetés, azonnali átutalás, digitalizált követeléskezelés – az EOS Csoport legújabb, 11 európai országot vizsgált kutatása szerint a magyarok mindennapjai és a vállalati pénzügyek is gyors ütemben digitalizálódnak. Miközben a számlás fizetés továbbra is uralja a piacot, a modern fizetési módszerek látványos növekedést mutatnak, és a fenntarthatóság is egyre hangsúlyosabb szerepet kap az üzleti döntésekben.

Digitalizáció a követeléskezelésben

A kutatásból kiderült, hogy a magyar vállalatok körében a követeléskezelési folyamatok digitalizáltsága jelentős előrelépést mutat: a cégek 26 százaléka részben, 48 százaléka nagyrészt digitális megoldásokat alkalmaz, míg 14 százalék teljesen digitalizált folyamatot vezetett be. Mindössze 8 százalékuk működik nagyrészt manuálisan, 2 százalék esetében pedig nincs szabványosított folyamat. Összehasonlításként, Németországban minden nyolcadik vállalat továbbra is manuálisan kezeli a követeléseit, míg Franciaországban csak minden huszonötödik cég teszi ezt.

Egyre többen fizetnek mobillal
Egyre többen fizetnek mobillal
Fotó: Depositphotos

Fizetési módok és kockázatok

A hagyományos fizetési módok továbbra is dominálnak Magyarországon, különösen az üzleti ügyfelek körében: a számlás (utólagos) fizetés 82 százalékos elterjedtséggel áll az első helyen, az előre fizetés 37 százalék, a hitelkártya 43 százalék, az átutalás 42 százalék, a készpénzes fizetés pedig 45 százalékos arányt mutat. A magánügyfelek számára a készpénzes fizetés a leggyakoribb (66 százalék), a bankkártyás fizetést a lakosság 53 százalék-a preferálja, 43 százalék pedig a számlás fizetést is jelölte.

A digitális fizetési módok elterjedtsége növekszik Magyarországon: a magánügyfelek (B2C) körében jelenleg 58 százalék, míg az üzleti (B2B) szektorban 38 százalék. A legnépszerűbb megoldások a mobilfizetés (B2C: 28 százalék, B2B: 6 százalék) és az azonnali fizetések (B2C: 31 százalék, B2B: 26 százalék). A „Vásárolj most, fizess később” (BNPL) lehetőség továbbra is marginális, mindössze 7 százalékos B2C és 10 százalék-os B2B aránnyal, tehát a döntéshozók jelentős fizetési kockázatot látnak benne.

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo