Így fognak működni a cégek a jövőben

A hazai cégvezetők azt már tudják, hogy a jövő vállalatának milyennek kell lennie, azt viszont kevésbé, hogy hogyan lehet olyan – ez derült ki a K&H családi vállalatok klub legutóbbi eseményén. A megvalósítás kulcsa a szervezeti struktúra és a vezetői stílus újragondolása. A válságálló cégeknél ugyanis a hierarchia másodlagos, és inkább rugalmasság és önálló csapatmunka jellemzi, a vezetőnek pedig a távolságtartás helyett inspirációt és vonzó jövőképet kell mutatnia a munkavállalóknak. Jó példák már most is vannak, az innovatív és fenntartható megoldásokat ezért K&H családi vállalatok kiválósági díjjal értékelik, amire augusztus 10-ig meghosszabbították a nevezési határidőt.

Az Opten 2022-es adatai szerint mintegy 153 ezer társas családi vállalkozás működik Magyarországon, míg az egyéni vállalkozókat és az egyszemélyes cégeket is ide számítva a családi hátterű vállalkozások száma már a 900 ezret is meghaladja. Közülük 2 ezer családi cég büszkélkedhet milliárdos árbevétellel, így komoly szerepük van a hazai gazdaság teljesítménye szempontjából.

„Kormányzati cél, hogy a német modellhez hasonlóan idehaza is a családi vállalkozások adják a gazdaság gerincét, ami egy rugalmasabb, válságálló és értékvezérelt vállalati szférát eredményezhet. Kihívásokból pedig akadt bőven az elmúlt években. A K&H kutatása szerint azonban a családi cégek túlnyomó többségének (75 százalék) a jelenlegi gazdasági helyzet csak kisebb mértékben befolyásolja a következő egy évi várakozásait, ami ennek a szektornak a stabilitását mutatja. A K&H családi vállalatok kiválósági díj célja ezért elismerni ezeknek a cégeknek az értékteremtő munkáját és a tágabb társadalom figyelmét is felhívni alapvető fontosságukra" – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

Új szemlélet kell

A Budapesti Corvinus Egyetem Családi Vállalatok Központja azt vizsgálta, hogyan látják a cégvezetők a jövő szervezetét. A kutatásból kiderül, hogy véleményük szerint az innovatív, hatékony, rugalmas és digitális fogalmak jellemzik leginkább. Azt viszont még nem tudják, hogyan érik el ezt a felépítést. A kutatás rávilágít arra, hogy a nemzetközi piacon is jelenlévő vagy külföldi tulajdonban álló cégek jobban megfelelnek a „jövő szervezete képnek”, mint a kizárólag hazai piacra termelő társaik.

Véleményvezér

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.
Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos

Kihalt vasútállomást talált Hadházy Ákos 

Kísértetvasútállomás Csisztapusztán.
Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket

Az ukránok újra bevetették csodafegyverüket 

Immár sehol nincsenek biztonságban az orosz katonák és hadi eszközök.
Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo