Az ügyintéző azt is elárulta, hogy sokan hívják emiatt az ügyfélszolgálatot. Arra a felvetésre, hogy mi lenne, ha ezt az információt az elektronikus felületeken is megjelenítenék, hogy az ügyfelek ne pánikoljanak, hanem nyugodtan hajthassák álomra a fejüket, közölte: folyamatosan fejlesztik a rendszereket.
Sok százezer ember lehet érintett
Nem csak a 2028/I, de a többi lakossági állampapír esetében is ugyanez a helyzet. Most pedig, hogy február második felében szinte naponta fizetnek kamatot a sorozatok, sőt van, hogy egy napon több állampapír kamatfizetése is esedékes, a jellemzően stabilan emelkedő kincstári egyenlegek a már említett technikai okok miatt ingadozhatnak.
Sok kisbefektetőt érinthet ez, hiszen lakossági állampapírban 822 ezer, ezen belül PMÁP-ban 550 ezer embernek van megtakarítása. Akadnak, akik rendszeresen tettek félre ezekbe az állampapírokba, több sorozatban is van pénzük, emiatt minden kamatfizetésnél megtapasztalhatják ezt az anomáliát, ha éppen abban az időszakban lépnek be a Webkincstárba vagy a Mobilkincstárba, amikor a kamatok már nem látszanak az értékpapír árfolyamában, de a jóváírásuk sem történt még meg.
Ha a számlatörténetben nem látszik, hogy bárki idegen kivett volna pénzt az értékpapírszámláról, és éppen csak a legközelebb esedékes kamat összege hiányzik, nem kell aggódni, hamarosan magától rendeződni fog az egyenleg. A kincstárból idegen számlára egyébként is nehéz átutalni a pénzt, hiszen csak regisztrált bankszámlára enged utalni a rendszer. Ráadásul az sem megy azonnal, a regisztráció után 24 órán át várni kell, csak ezt követően indulhat el a kiutalás. Az ügyfelek az újonnan regisztrált bankszámlákról is értesítést kapnak, ahogy a kiutalásokról is. Emiatt jóformán lehetetlen észrevétlenül, a beleegyezésük nélkül elvinni a pénzt a kincstárból.