Alig három hét múlva új világ kezdődik a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piacán, július 16-tól meg kell ugyanis kötni a biztosítást a mikromobilitási eszközök egy részére is. Az elektromos kerékpárra továbbra sem lesz ez kötelező, de az olyan járművekre biztosítást kell kötni, amelyeknek a legnagyobb tervezési sebessége meghaladja a 25 km/h-t, vagy a legnagyobb saját tömege meghaladja a 25 kilót és legnagyobb tervezési sebessége a 14 km/h-t.
Az új kötelezettség bevezetését az indokolta, hogy egyre több balesetet okoznak elektromos rollerekkel, egykerekűekkel, segway-ekkel. Ami egyelőre fejtörést okoz a biztosítóknak, az az, hogy bár a kgfb-törvény módosítását április 30-án kihirdették, a részletszabályokat ismertető kormányrendeletet viszont még nem módosították - hívta fel a Bank360.hu figyelmét a Köbe Biztosító.
Az ilyen eszközöket használók a leggyakrabban maguknak okoznak sérülést, de az sem ritka, hogy a járókelők a károsultak. Mivel a kötelező felelősségbiztosítás a másoknak okozott, személyi sérüléssel járó károkat is fedezi, az e-rollerekre köthető ilyen biztosítás díjaira is jelentős hatással lesz. A most meghirdetett díjak területtől és életkortól függően egy évre vetítve jellemzően 5-25 ezer forint között vannak.
A kormányrendelet tisztázná pontosan a szóban forgó járműkategóriákat, de ez még nem történt meg. Így bár a Köbe is hirdetett új tarifákat, a törvényben szereplő kategóriákat tudja csak használni. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) honlapja szerint a biztosítók döntő része hasonlóan tett, és frissítette július közepétől a kgfb-tarifáit. Vannak kivételek is, a Gránit Biztosító például úgy döntött, megvárja a részletszabályokat, és csak akkor hirdet tarifát ezekre a járművekre.