Rendkívüli növekedés az elektromos autók terén látható, 47,8 százalékkal több elektromos autót regisztráltak Magyarországon, mint 2023-ban, amiben szerepe van a megújult állami támogatásnak és annak, hogy az egyre több az elektromos modell.
Ugyanakkor a regisztrált új autók mindössze 7 százaléka volt elektromos, ami európai vagy globális összehasonlításban továbbra is igen alacsony, a régióban átlagos arány.
A magyar autópiac követi a globális trendeket, de bizonyos regionális sajátosságok miatt a belső égésű motorok itt várhatóan tovább maradhatnak meghatározók.
A kishaszongépjárművek regisztrációjának száma is jelentősen emelkedett, 24 772 kishaszongépjárművet regisztráltak, szemben a 2023-as 20 744 darabbal. A kishaszonjárművek piaca minden negyedévben felülmúlta az egy évvel korábbi azonos időszakot, különösen a második negyedév volt erős idén.
Tavaly Magyarországon 5 281 darab nagyhaszonjárművet helyeztek forgalomba, ami 16,5 százalékos csökkenés 2023-hoz képest. Az egyesület szerint a visszaesés legfőbb oka a gazdasági bizonytalanság és a növekvő költségek.
Mit léptek a cégek?
A magas üzemanyag- és energiaárak, valamint a drága finanszírozási lehetőségek miatt a vállalatok inkább a meglévő járművek fenntartására összpontosítottak, újak vásárlása helyett, sok cég elhalasztotta vagy csökkentette a flotta megújítását.
A forgalomba helyezett autóbuszok száma 416 darab volt, ami 50,4 százalékos visszaesés. Az autóbuszok piacán tapasztalt csökkenést elsősorban szintén az elmaradt beszerzések okozzák, valamint az aránylag magas bázis, amit a 2023-as év jelentett.