Drámai ugrás, 40 százalékkal többet költöttünk Ausztriában, mintha enni is odajárnánk

A hatalmasat növekvő Görögország lett a magyarok tengerparti kedvence, másfélszer annyi időt töltöttünk el ott, mint Horvátországban. A legtöbb pénzt Ausztriában költöttük el. A kimondottan bevásárlási céllal külföldre utazók nagyjából 232 milliárd forintnyi összeget hagyhattak a határon túli kasszákban - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A nagy tengerparti kedvencek közül tehát hiába utaztak messze a legtöbbet Horvátországba a magyarok, a kint töltött időben és pénzben hatalmasat vert rá Görögország. Jelentős bővülést ért el az Ibériai-félsziget két országa, Spanyolország és Portugália is, de a dinamika elmaradt Görögországétól. A magyarok harmadával többször utaztak és 42 százalékkal több napot töltöttek el a két országban, mint egy évvel korábban.

Hosszabb lett a nyaralás, egy napra főleg vásárolni megyünk

Többnapos külföldi utazásra egymillióval többször mentünk tavaly, mint 2022-ben, 8,1 millió alkalommal. Ezek átlagos hossza az előző évi 5,8 napról 2023-ban 6,5 napra nőtt. (Utoljára 2014-ben érte el a 6,6 napot az utazások átlagos tartózkodási ideje.) A többnapos utazásokon 1262 milliárd forintot költöttünk el.

Az egynapos utazások összes kiadása meghaladta a 322 milliárd forintot - ebből 221 milliárdot kimondottan a bevásárlási célú utakon költöttük el. Az összes egynapos út mintegy 36 százalékának, 4,6 millió kiutazásnak a célja vásárlás volt. (Az ilyen célú többnapos utazások költésére csak bizonytalan becslést közölt a KSH, 11 milliárd forintot. Ezzel együtt összesen 232 milliárd forintot hagyhattak a bevásárlóturista magyarok külföldi kasszákban.)

Minden második többnapos utazást a szabadidő eltöltése, a szórakozás vagy az egészségmegőrzés motiválta. Ezekre több mint 800 milliárdot fordítottunk. Üzleti vagy konferencia célú, egy- és többnapos utakon összesen mintegy 185 milliárdot, rokon és baráti látogatások alkalmával 165 milliárdot költöttünk. A KSH becslése szerint 34 milliárd mehetett el egyéb magán utakra, amelyek célja tanulás, gyógykezelés, vadászat vagy vallással kapcsolatos időtöltés volt.

Véleményvezér

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.
Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között

Kitört a háború Magyar Péter és Gulyás Gergely között 

A közélet újabb mélypontjához értünk, persze keresztény szellemben.
Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem?

Mi fontosabb a gyónási titok vagy a gyermekvédelem? 

A pedofília terjedése új kérdéseket vet fel.
Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo