A mesterséges intelligencia szerepe fontos, de az egészségügyi ellátásban nagyon fontos a személyes jelenlét
A technológiai újítások és a mesterséges intelligencia az egészségügyben is egyre fontosabb szerepet játszanak. A folyamatokban és ellátásban egyre jelentősebb a sablonosítás, számos szolgáltató a kevesebb humán erőforrás és rutinosítás által szeretné csökkenteni a költségeket. Erre valóban szükség van, de az emberi oldalt nem lehet gépekkel kiváltani. Az egészségügyi ellátás elsősorban mindig is személyes alapú volt és ez a jövőben sem fog megváltozni.
A mesterséges intelligencia számos területen segíthet a betegek és szakemberek számára, többek között a nagy adatmennyiségek feldolgozásán alapuló diagnosztikában, a betegmonitoringban, az orvosi képalkotás terén, illetve az egészségügyi rendszerek hatékonyságának javításában. Ugyanakkor a mély szakmai tudáson alapuló intuíció szerepe továbbra is fontos, mivel az objektív mutatók mellett az orvosoknak gyakran szükségük van a megérzéseikre is. A Prima Medicában évek óta alkalmazzák a mesterséges intelligenciát például az anyajegyszűrések terén, de továbbra is a személyes gondoskodáson, támogatáson és az emberi kapcsolatokon van a hangsúly. Ez az, amire a bizonytalan helyzetben lévő, beteg embernek jelenleg legnagyobb szüksége van. A mesterséges intelligencia adta lehetőségeket az egészségügyben is ki kell használni, de a felelősségi körök meghatározása elengedhetetlen mielőtt széles körben elterjed ennek használata.