A Magyar Telekom országszerte bevezeti üzleteiben novembertől a csendes nyitva tartást, amelynek lényege, hogy minden hónap utolsó hétfőjén, 11-től 13 óráig úgynevezett „csendes órát” tartanak. Ilyenkor az üzletekben csökkentik az autizmussal élő ügyfelek számára zavaró ingereket és hanghatásokat, vagyis elsötétülnek a digitális kijelzők és halkabban szólnak az ügyfélkiszolgáláshoz nélkülözhetetlen hangjelzések. Az első ilyen alkalomra 2025. november 24-én kerül sor.
Fotó: Magyar telekom
A kezdeményezés egyike azoknak az intézkedéseknek, amelyekkel a Magyar Telekom elkötelezetten dolgozik azon, hogy a fogyatékossággal élő ügyfelek számára is akadálymentes és méltó ügyfélélményt nyújtson:
Képzés munkatársaknak: az ügyfélszolgálaton, üzletben dolgozók számára megtartott oktatás támpontot nyújt abban, hogyan kommunikáljanak a hallás-, látás-, mozgássérültekkel, autizmussal élőkkel, és/vagy értelmi fogyatékossággal élő ügyfelekkel.
Konzultatív üzletkialakítás: jelenleg is folyamatban van 25 üzlet átalakítása úgynevezett konzultatív berendezésre, amelynek lényege, hogy a hagyományos pultok helyett asztaloknál ülve, az ügyfelekkel azonos magasságban zajlik a kiszolgálás. Ez a megoldás nemcsak közvetlenebb kapcsolatot teremt, hanem a kerekesszékes ügyfelek számára is kényelmesebb ügyintézést biztosít.