Bezuhant a hazai csomagforgalom

Hagyományosan a nyár számít az e-kereskedelem leggyengébb időszakának, de a néhány éve még drasztikus szezonális különbségek egyre inkább kisimulnak, vagyis egész évben szívesen rendelünk online – és egyre inkább csomagautomatákba. Hogy az idén nyáron mégis jelentősebb, 40 százalékos visszaesés tapasztalható a hazai piaci csomagforgalomban, az elsősorban a recessziós hatásnak és a kínai webáruházak térnyerésének köszönhető – derül ki a Packeta logisztikai szolgáltató és a GKID digitális gazdaságkutató szakembereinek nyári e-kereskedelmi helyzetjelentéséből.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online kereskedelemben hagyományosan sokkal nagyobb volt a szezonális hatás, mint a fizikai boltok forgalmában: egy évtizeddel ezelőtt az év utolsó három hónapja még a teljes éves forgalom 40-45 százalékát adta. Sőt a Black Friday-láz csúcsán, 2016 és 2019 között a rendelések a negyedéven belül is néhány novemberi hétre koncentrálódtak. Ez a mintázat azonban nagyrészt múlté.

„A szezonális hatások az e-kereskedelem fejlődésével, térnyerésével párhuzamosan folyamatosan csökkennek és mostanra a szegmens belesimult a kereskedelem egészére jellemző szezonalitási mintába. Ma már az ünnepi időszak is kiegyensúlyozottabb, a kereskedők és a csomaglogisztikai cégek se érdekeltek az egy-egy napos csúcsokban” – mutat rá Madar Norbert, az online piackutatásra szakosodott GKID vezető tanácsadója. Kifejtette: tavaly az első negyedév az éves forgalom 26, a második 23,5, a harmadik 21,5, a negyedik pedig 29 százalékát adta, vagyis továbbra is vannak különbségek, de már nem olyan drasztikusak, mint egykor.

Egyre kevésbé holtszezon a nyár az e-kereskedelemben
Egyre kevésbé holtszezon a nyár az e-kereskedelemben
Fotó: Paketa

Az is látható, hogy továbbra is a nyári hónapok a leggyengébbek, de ilyenkor sem „zuhan be” a forgalom.

A nyári időszakban jelentősen megnő a nyári ruházat és a szezonális termékek, például a strandfelszerelés iránti kereslet, ami részben kompenzálja a más kategóriákban végbemenő csökkenést” – árulja el Kovács Gábor, a Packeta Hungary Kft. értékesítési és marketing igazgatója.

A divat kategória térnyerése az e-kereskedelmen belül nemzetközi jelenség. Több országban a ruhák, cipők már megelőzték a műszaki cikkeket a legnépszerűbb termékkategóriák toplistáján, Magyarországon pedig valamikor 2024-ben várható a „trónfosztás.”

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo