A kutatásban részt vevő európai vállalkozások 90 százaléka szerint az, hogy az Egyesült Királyság nem tudott eljutni egy szabályozott kilépés feltételeinek elfogadásáig alig egy héttel a határidő lejárta előtt, jelentősen károsítja kereskedelmi partneri hírnevét.
Az európai üzleti döntéshozók körében végzett felmérés azt mutatja, hogy Nagy-Britannia reputációs veszteségének hatása egyértelműen tetten érhető a vállalatok szintjén is. Az európai cégek kitettségük csökkentésével igyekeznek megvédeni ellátási láncaikat.
A közelgő Brexit eredményeként minden ötödik (18%) európai vállalkozás új, külső piacokon bővítette tevékenységét, míg a cégek közel hatoda már újratárgyalta szerződését az nagy-britanniai beszállítóival. A Brexit hatására számos európai vállalat mérlegeli azt az alternatívát is, hogy elhagyja az országot.
A brit középvállalkozások körében végzett másik felmérés ezzel ellentétben azt
„Nagy-Britanniának kulcsfontosságú szerepe van számos európai üzleti ellátási láncban, ez a pozíció úgy tűnik, veszélyben van. Az európai vállalkozások többségében negatív válaszai lehetnek részben érzelmi alapúak, de valószínűleg valós következményekkel járhatnak és hosszútávra szóló elmozdulást eredményezhetnek abban, hogy az uniós vállalatok hogyan és hol működnek” – emelte ki Kalocsai Zsolt, az RSM Hungary vezérigazgatója, a felmérések eredményeit értékelve.
A londoni és brüsszeli politikai eseményektől függetlenül, a szigetország és az EU üzleti vezetőn is múlik, hogy a kereskedelemi és gazdasági kapcsolatok hogyan alakulnak a jövőben.