A VDA a német autógyártók és autóipari beszállítók, több mint 600 vállalkozás gazdaságpolitikai érdekképviselete, leginkább a frankfurti nemzetközi autókiállítás (Internationale Automobil-Ausstellung - IAA) révén ismert. A vásárt minden második évben szervezik meg, 2021 óta Frankfurt helyett Münchenben és új néven (IAA Mobility), jelezve, hogy az ágazatot átalakító digitalizáció hatására az autók gyártása és értékesítése helyett egy szélesebb terület, a mobilitás a rendezvény témája. Ezt a változást mutatja egyebek mellett a szponzorok listája, amelyen kiemelt helyen szerepel például a világ legnagyobb felhőszolgáltatója, az AWS, valamint a Microsoft és az Accenture, a kiállítók között pedig ott van a Google, az LG és a Samsung is.
A szeptember 10-ig tartó kiállításon több száz vállalat vesz részt, a nem németek aránya a két évvel ezelőtti 33 százalékról 50 százalékra emelkedett. A külföldiek legnagyobb csoportját az ázsiaiak alkotják 41 százalékkal, ország szerinti bontásban Németország után Kína, az Egyesült Államok, Ausztria, Dél-Korea és Franciaország következik. A szervezők várakozása szerint a látogatók száma elérheti a 700 ezret. (MTI)