Az Egyesült Államokban a nagysebességű vasúti projektek közé tartozik Kalifornia SF–LA vonala, a Brightline West Las Vegasba, az Amtrak új Acelája és egy texasi Shinkansen stílusú projekt.
A nagysebességű vasút a világ egyik leggyorsabban növekvő közlekedési technológiája, amely csökkenti az utazási időket és segíti a gazdasági integrációt.
Ma még csak néhány ország üzemeltet kiterjedt gyorsvasúthálózatokat, de több tucatnyi állam most jelentős összegeket fektet be a felzárkózásba.
Ezt a piacot kétségkívül Kína uralja, több mint 25 000 mérföldnyi üzemelő pályával (ami a világ teljes pályájának több mint kétharmadát teszi ki).
Ambiciózus bővítési tervei 8000 mérfölddel növelik az építés alatt álló és közel 7000 további tervezett pályát.
Kína sűrűn lakott városai ideális helyen vannak a vasút számára, és a kormány a gazdasági növekedés és az integráció eszközeként kezeli ezt a közlekedési módot. Ez az oka annak is, hogy Kínában viszonylag kevés repülőtér van az Egyesült Államokhoz képest.
Kína leggyorsabb kereskedelmi vonala a sanghaji maglev vonal, amely a sanghaji Pudong nemzetközi repülőteret köti össze a Longyang úti állomással, és képes elérni a 268 mérföld/óra (431 km/h) végsebességet.
A vonatot két német cég, a Siemens és a ThyssenKrupp közös vállalkozása építette.
Az Egyesült Államok régóta álmodik arról, hogy nagysebességű vasútvonalakkal kösse össze nagyobb városait, de a haladás lassú.