A MÁV-nak nagyon bele kellene húznia

A gyorsvasút a világ egyik leggyorsabban növekvő közlekedési technológiája. Kínában ma több mint 40 000 kilométernyi nagysebességű vasút üzemel, ami több, mint a világ többi részén összesen. A legnagyobb tervezett jövőbeli kapacitással rendelkező országok közé tartozik Kína (1983 kilométer), India (7447 kilométer) és az Egyesült Államok (5195 kilométer).

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államokban a nagysebességű vasúti projektek közé tartozik Kalifornia SF–LA vonala, a Brightline West Las Vegasba, az Amtrak új Acelája és egy texasi Shinkansen stílusú projekt.

A nagysebességű vasút a világ egyik leggyorsabban növekvő közlekedési technológiája, amely csökkenti az utazási időket és segíti a gazdasági integrációt.

Ma még csak néhány ország üzemeltet kiterjedt gyorsvasúthálózatokat, de több tucatnyi állam most jelentős összegeket fektet be a felzárkózásba.

Ezt a piacot kétségkívül Kína uralja, több mint 25 000 mérföldnyi üzemelő pályával (ami a világ teljes pályájának több mint kétharmadát teszi ki).

Ambiciózus bővítési tervei 8000 mérfölddel növelik az építés alatt álló és közel 7000 további tervezett pályát.

Kína sűrűn lakott városai ideális helyen vannak a vasút számára, és a kormány a gazdasági növekedés és az integráció eszközeként kezeli ezt a közlekedési módot. Ez az oka annak is, hogy Kínában viszonylag kevés repülőtér van az Egyesült Államokhoz képest.

Kína leggyorsabb kereskedelmi vonala a sanghaji maglev vonal, amely a sanghaji Pudong nemzetközi repülőteret köti össze a Longyang úti állomással, és képes elérni a 268 mérföld/óra (431 km/h) végsebességet.

A vonatot két német cég, a Siemens és a ThyssenKrupp közös vállalkozása építette.

Az Egyesült Államok régóta álmodik arról, hogy nagysebességű vasútvonalakkal kösse össze nagyobb városait, de a haladás lassú.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo