A magyarok túlélésre rendezkedtek be és nem foglalkoznak a jövővel

 A Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának (International Personal Finance – IPF) megbízásából készült, 9 Provident országra kiterjedő reprezentatív kutatás alapján a magyar háztartások mindössze 4,6 százaléka képes arra, hogy jövedelmének több mint felét megtakarítsa egy hónapban – ez a legalacsonyabb arány az összes vizsgált ország közül. Csak szépségtapasznak jó az a tény, hogy Litvánia után nálunk nőtt a legnagyobb mértékben az emberek ezen csoportjának aránya 2022-höz képest, amikor még csak 1,8 százalék volt a fizetésének feléből biztosan megélni tudók aránya.

Férfiak és nők: nemcsak kereseti, attitűdbeli különbség is azonosítható

A felmérés adatai alapján úgy tűnhet, hogy a férfiak tudatosabbak a pénzügyekben – vagy legalábbis következetesebben takarítanak meg. A 2025-ös kutatás szerint a férfi válaszadók 38 százaléka nyilatkozta, hogy minden hónapban félre tud tenni valamennyit, szemben a nők csupán 29 százalékos arányával. Ez a különbség ugyanakkor jórészt abból fakadhat, hogy a nők átlagkeresete alacsonyabb, illetve gyakrabban szakadnak ki a munkából (gyermekvállalás miatt), ami csökkenti a rendszeres megtakarítás lehetőségét. Ugyanakkor érdekes módon a nők hajlamosabbak beosztani a pénzt és előre tervezni a kiadásokat: ezt mutatja, hogy a férfiak 15 százalékos arányával szemben a nők 23 százaléka szerint saját felelősség a pénzügyi biztonságról való gondolkodás.

Egy ország, amely túlél, de nem tervez

A Provident Pénzügyi Zrt. anyavállalatának megbízásából készült kutatásának fő tanulsága, hogy ha nem történik szemléletváltás, nemcsak a megtakarítási arány marad alacsony, hanem az emberek pénzügyi kiszolgáltatottsága is tartós lesz. A magyarok pénzügyi tudatosság fontosságát ugyan felismerik, de a felelősségvállalás a mindennapi döntéseikben kevéssé tetten érhető.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo