180 fokos fordulat a cégeknél

A vállalatoknak folyamatosan alkalmazkodniuk kell a gyorsan változó munkaerőpiac kihívásaihoz, ha meg akarják szerezni és meg is akarják tartani a legtehetségesebb munkavállalókat. Az automatizáció és a mesterséges intelligencia új szintre emelte a toborzást, miközben a soft skillek jelentősége soha nem látott mértékben nőtt. A vállalkozásoknak a nyitott pozíciókra jelentkezők mellett fókuszálniuk kell a passzív jelöltekre is, akik egyedi és személyre szabott megkeresésekre reagálnak. Hogyan gyorsíthatók fel a kiválasztási folyamatok anélkül, hogy a minőség csorbulna?

A képességek mérésére az egyik legnépszerűbb módszer az assessment center vagy egyszerűbb, szituációs gyakorlatok megvalósítása az interjú folyamatban.

„De ne felejtsük el azt sem, hogy a munkaerő megtartásának egyik legfontosabb pillére a folyamatos és strukturált képzési rendszer, amely versenyelőnyt, egyben a hatékonyság növelését jelentheti a vállalkozás számára” – figyelmeztet Katkics Attila.

A legjobb tehetségek nem várnak hetekig egy döntésre

A legjobb szakemberek gyakran nem keresnek aktívan állást, így a hagyományos álláshirdetések önmagukban nem elég hatékonyak.

„A kínálati piac időszakát éljük, jelenleg a vállalatok többségére vár a feladat, hogy meggyőzze az adott szakembert, miért ő a legjobb választás számára. Ehhez mindenképpen javasolt, hogy a cégek erősítsék employer brandingjüket, munkáltatói márkájukat, hogy vonzóbbá váljanak a passzív jelöltek számára. A legjobb jelölteket nem biztos, hogy a klasszikus állásportálokon keresztül érhetik el: használják ki a közösségi média platformokat, mint a LinkedIn, az Instagram vagy a TikTok. A célzott megkeresések mellett érdemes ajánlási programokat is használni” – javasolta a szakember.

A gyors és hatékony kiválasztási folyamat is versenyelőnyt jelenthet

„Ha a cégek minimalizálják a felesleges interjúk számát, és ehelyett célzott és hatékony beszélgetéseket folytatnak, valamint gyors visszajelzést biztosítanak a jelöltek számára, azzal javíthatják a vállalat megítélését.”

Véleményvezér

Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo