Jön az állami támogatás az elektromos autókra?

Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében - mondta kedden az MTI-nek Peter Ramsauer német közlekedési miniszter az uniós közlekedési miniszterek gödöllői tanácskozásának szünetében.

Berlin az úgynevezett roncsprémiumhoz hasonló közvetlen, pénzügyi jellegű ösztönzők kerülését javasolja. Elektromos autók vásárláshoz kapcsolódó kedvezményeket már több tagállamban, köztük Franciaországban és Nagy-Britanniában is bevezettek, ami azzal a veszéllyel jár, hogy "szubvenciós verseny" indul az Európai Unióban, az eurómilliárdokban mérhető állami támogatás pedig a jelenlegi gazdasági helyzetben rendkívül megterhelné az egyes országok költségvetését, és csökkentené a közlekedési infrastruktúra fejlesztését szolgáló forrásokat. "Mire mennénk sok-sok millió elektromos autóval, ha nincsenek jó utak" - jegyezte meg Peter Ramsauer.   Németország szerint inkább közvetett ösztönzőket kellene alkalmazni. Engedélyezni lehetne például a közlekedést a buszsávon, és lazítani lehetne az amortizációra, az értékcsökkenési leírásra vonatkozó szabályokon is az elektromos autók esetében - tette hozzá Ramsauer.    

Németország azt javasolja az uniós partnereknek, hogy dolgozzanak ki egy ösztönző rendszert, amelynek részeként a tagországok lemondanak az elektromos meghajtású autók vásárlásának közvetlen - "készpénzes" - támogatásáról. A gödöllői ülésen tett javaslatot jól fogadták az uniós partnerek. "Többen is odajöttek hozzám, és megköszönték, hogy felvetettem a témát" mondta a miniszter. Berlin levélben fordul az Európai Bizottsághoz (EB) és a magyar elnökséghez az ügyben, és a következő miniszteri üléseken is megfogalmazza javaslatait - mondta Peter Ramsauer. 

Az EB-t meglepetésként érte a német felvetés. "Őszintén szólva eddig még nem hallottunk erről" - mondta az MTI-nek Siim Kallas közlekedési ügyekért felelős biztos. Az ügy "igen szerteágazó" - hangsúlyozta. Kérdés például, kívánatos-e az autóállomány megújítása olyan módon, hogy "az egész új autópark állami támogatás révén jön létre. Vagy inkább az a megfelelő, ha kizárólag a gazdasági folyamatok hatására újul meg az autóállomány?" - vetett fel egy dilemmát. 

Mindenesetre Brüsszel hozzákezd a kérdés tanulmányozásához, és még a magyar elnökség idején megfogalmazza észrevételeit - mondta Siim Kallas. Németországban a roncsprémium program keretében összesen 5 milliárd euróval támogatták 2009-ben a legalább 9 éves autók cseréjét új, környezetkímélő modellekre.

Véleményvezér

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák

Aranyat fognak érni a munkaerőpiacon a nyugdíjas 3, vagy több gyermekes nagymamák 

A szavazatszerző kampányban nem biztos, hogy mindent jól átgondoltak.
Trump matekja nem stimmel

Trump matekja nem stimmel 

Mit szólnak a befektetők Trump vámjaihoz?
Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos

Kísértetbölcsődét talált Hadházy Ákos 

Semmi nincs biztonságban, ami mozdítható.
Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos

Elképesztő luxusban élnek a NER-cicák, erről közölt képeket Hadházy Ákos 

Jól megy a NER körüli hölgyeknek. Méghogy nem szeretik a gyengébb nemet a fideszesek.
Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo