George Bush elnök, aki nemet mondott a kiotói egyezményre, úgy adja át helyét utódának, Barack Obamának, hogy környezetvédő intézkedéssel próbál némi népszerűségi tőkét kovácsolni magának, legalábbis a kerekezők körében. "Ez a törvény végre egyenlő mértékkel méri azt, aki kerékpárral közlekedik és azt, aki tömegközlekedési eszközt vesz igénybe" - kommentálta elégedetten a BCA-t Andy Clarke, az amerikai kerékpárosok ligájának elnöke. A 20 dolláros akció, számítások szerint, 10 millió dollárba kerül.
A biciklis munkábajárásról szóló törvény csak egyike azoknak a gazdasági intézkedéseknek, amelyeket a 451 oldalas stabilizációs program előír és amely 700 milliárd dolláros szövetségi tartalékot irányoz elő a jelenlegi válság kezelésére. A szakértők szerint a BCA azokhoz a marginális, általában szociális jellegű lépésekhez tartozik, amelyeket a kormányok beépítenek egy kevéssé népszerű törvénycsomagba a negatív hatások enyhítésére.
A törvény hathónapos próba és információs kampány után nyáron lép érvénybe. Azok is kapják majd a 20 dollárt, akik bizonyítani tudják, hogy rendszeresen kerékpároznak vagy az összeget új kerékpár, illetve kerékpározással kapcsolatos más tárgyak vásárlására fordítják. A megkérdezett kerékpárosok győzelemnek tartják a BCA megszületését, annak ellenére, hogy - mint mondják - nem fognak tőle meggazdagodni. Ugyanakkor elismerik, hogy válságos időkben takarékoskodni kell és ez az intézkedés erre ösztönöz.