A válság pofonja a környezetnek: nem kell a hibrid

Az olcsó benzin és az autópiaci túlkínálat miatt csökkent a hibrid kocsik vonzereje az Egyesült Államokban - írta a USA Today című lap.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bekövetkezett az, amit több elemző megjósolt: a hagyományosan a termetesebb, nagyobb fogyasztású kocsikkal járó amerikaiak gyorsan kiszerettek a takarékos vegyes üzemű járművekből, amelyek a tavaly magasba szökött üzemanyagárak idején még nagy keresletnek örvendtek. (Európában óvatos becslések szerint legfeljebb 2025-re szorítják ki a benzineseket az elektomos meghajtású autók.)

Akkor még 4 dollárba került egy gallon (=3,78 liter) benzin, ma már csak a felébe. Akkor még várólisták voltak a hibridekre, ma már az autósok nem félnek a tankolási költségektől, nem is keresik annyira a kevesebb üzemanyaggal beérő elektromos-benzines kocsikat. A 2008 nyári csúcs óta 23,5 százalékkal csökkent a használt hibridek forgalma, miközben a hagyományos üzemű használt kocsik ára emelkedett. Sok megszorult anyagi helyzetű fogyasztó a recesszióban ugyanis a használt kocsikat részesíti előnyben az újakkal szemben.

A vásárlók sokkal árérzékenyebbek, mint korábban - mutatott rá Juan Flores, a Kelley Blue Book autóértékelési kiadvány igazgatója. Az amerikaiak egyszerű számolással rájönnek, hogy nem éri meg a drágább hibrideket venni, amelyek általában 3 ezer dollárral többe kerülnek, mint a hagyományos meghajtású változatok. A 3,5 dolláros gallononkénti benzinárnál mintegy 3,5 év alatt térült meg a hibridek extraköltsége, a mai olcsóbb üzemanyagárnál ez az idő 10 évre hosszabbodott. (Londonban a csökkentett dugódíjat sem kell kifizetniük a hibridet vezetőknek.)

Eladhatatlan készletek

Ráadásul túltermelés történt. A tavalyi meglódult kereslet után óriási mennyiségben gördültek le az autógyárak szalagjairól a hibridek, amelyek ma eladatlanul állnak a telepeken - mondta Mike Jackson, az AutoNation kereskedőhálózat vezérigazgatója. (Természetesen nem csak a hibridekből állnak a kocsik százezerszámra a gyártók telepein...) Mint rámutatott, az amerikaiak újra pick-up teherautókat és városi terepjárókat vesznek, ahhoz, hogy a hibridek újra kelendők legyenek, 4 dollár/gallonos benzinárra lenne szükség. Ha a kormány megemelné a benzint terhelő fogyasztási adót, azzal serkenteni lehetne a takarékos autók terjedését - mondta.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo