Ingels egy kis betekintést is nyújtott a konkrét újításokba, kezdve az utcákkal. Elmondása szerint ma az átlagos utca egy nagy káosz, úgyhogy ők inkább újragondolták, és háromfelé osztották. Egy sávot adtak a gyors járműveknek, egyet a gyalogosoknak és lassú járműveknek, egy harmadikat pedig csak a gyalogosoknak, ami tulajdonképpen egy parksáv. És minden sávot fasor választ el egymástól. A város szövete 3x3-mas háztömbökből épülne fel.
Ez az újítás nyugalmasabb környezetet teremtene a városlakóknak, egyúttal a négyzetrácsos felépítésből adódó számos, három osztatú kereszteződés miatt ingergazdagabb, tehát fejlesztés szempontjából hasznosabb autonómjármű-tesztpálya is születne így. A tervező elmondása szerint minden háztömb egyszerre lenne lakó- és munkahely. A szállítmányozást a föld alatt oldanák meg, direkben mennének az áruk az épületekhez. Szintén a város alatt kapnának helyet az energiatermelésért felelős hidrogéncellák és a víztisztító rendszer is. A lakosok élete tényleg robot-asszisztált lenne, automatizáltan töltenék nekik újra a hűtőszekrényt, és vinnék le a szemetet, de az okoslakás monitorozná a lakók egészségi állapotát is.
A város teljesen fenntartható lesz, az épületek javarészt fából készülnek, hogy minimalizálják a szénlábnyomot, a tetők pedig napelemekkel lesznek felszerelve, hogy a hidrogéncellák mellett ez is termelje az energiát.
Toyoda azt mondta, a Woven Cityt nyitott városnak tervezik, abban az értelemben, hogy más vállalatokat is szívesen látnak benne: ha kollaborálni akarnak, tárt karokkal várják a tudósokat, kutatókat a világ minden pontjáról. És nem is teketóriáznának sokat a projekt élesben való elindításával: terveik szerint 2021 elején már le is teszik az alapkövét.