Ők lehetnek a jövő magyar vállalkozói!

Június 1-jén ünnepélyes díjátadóval ért véget a Dreher Sörgyárak Zrt. „A jövő fiatal vállalkozója" pályázata. A Budapesti Corvinus Egyetemen lezajlott rendezvényen végre fény derült a verseny idei győzteseire, valamint a Fenntarthatósági különdíj, és összesen 6,5 millió forint talált gazdára.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

„A jövő fiatal vállalkozója" megmérettetés minden évben az ország legtehetségesebb, legkreatívabb, legfelkészültebb és legkitartóbb vállalkozójelöltjeit keresi. A felsőoktatási hallgatók számára indított pályázat öt évvel ezelőtt a Dreher Sörgyárak Zrt. kezdeményezésére jött létre és azóta is fontos eleme a cég társadalmi felelősségvállalási programjának.

A verseny alapvető célja, hogy támogassa a vállalkozás elindítását fontolgató diákokat céljuk elérésében, valamint, hogy az Életpálya Alapítvány és az EcoSim szakmai közreműködésével, a pályázathoz köthető szakmai anyagok, előadások és workshopok segítségével fejlessze a pályázaton részt vevő felsőoktatási hallgatók üzleti életben nélkülözhetetlen készségeit és bővítse a vállalkozások létrehozásához és működtetéséhez kapcsolódó ismereteiket.

„A jövő fiatal vállalkozója" 2011-es nyertese 3 millió forintot, a második helyezett 2 millió, a harmadik helyezett 1 millió forintot nyert, míg a Fenntarthatósági különdíjjal jutalmazott pályázó félmillió forinttal gazdagodott, amit vállalkozásuk megalapítására kell fordítaniuk. Emellett mindannyian 6 havi ingyenes szakmai tanácsadást is nyertek, amit az üzleti életbe való belépésükkel kapcsolatban tudnak igénybe venni.

A nyertesek
„A jövő fiatal vállalkozója” 2011-es kiírásban a harmadik helyezést Fodor Ákos Dániel nyerte el, egy online idegenvezetői portál terveivel. A www.traveltrix.org címen megvalósuló oldal a magánturistáknak hoz létre egy nemzetközi felületet, ahol találhatnak maguknak olyan kiegészítő elemeket, ami által sikeresebbé válhat az utazásuk. A harmadik helyezett és üzlettársa elmondása szerint az elképzelés megvalósításának legköltségigényesebb része a marketing lesz, ezért az elnyert 1 millió forint legnagyobb részét erre fordítják majd: „A következő lépés az lesz, hogy az oldal, - aminek az alfa verziója már megvan – ténylegesen publikussá váljon, aminek kulcsa, hogy beinduljon az online marketing tevékenység, valamint kialakítsuk az oldal hazai prototípusát, amit szeretnénk átvinni a többi országba.”
A verseny második helyén Geréby Zsófia, a MOME ruhatervező szakának végzős hallgatója végzett. Zsófia régóta tervezi, hogy UrbanLegends néven indít, elsősorban női biciklis ruházati termékek tervezésével és gyártásával foglalkozó vállalkozást. Elképzelései alapján fiatalos termékei egyszerre felelnek meg a legújabb stílus, és egy városi biciklis technikai elvárásainak. Ez utóbbi kapcsán például a nagy hangsúlyt fektet a zsebek és szabásvonalak oly módon történő kialakítására, hogy a lehető legkényelmesebb és legpraktikusabb közlekedést biztosítsa egy biciklis nőnek. „Mindenképpen szerettem volna egy saját vállalkozásba kezdeni és kipróbálni, hogy hogyan tudom megállni a helyem egy piacon, aminek a célközönsége kicsit más, mint a létező magyar dizájnereké” – mondta el jövőbeli terveit a pályázat második helyezettje.
„A jövő fiatal vállalkozója” 2011-es nyertese Seres Viktor lett. Üzlettársaival együtt egy olyan terméket kívánnak eljuttatni a vásárlókhoz, ami a csomagolásba építve mutatja az élelmiszerek frissességét, vagyis hogy az adott élelmiszer fogyasztható-e vagy megromlott. A hétköznapi életet nagyban megkönnyítő találmányt laboratóriumban tökéletesítették, ennek köszönhetően Seres Viktor szerint a csomagoló cégek számára a termék beépítése nem okoz többletberuházást. „A pályázat megnyerése után szeretnénk minél hamarabb céget alapítani és a termékünket minél több cégnek bemutatni. Mivel nem készítünk tejtermékeket, ezért találnunk kell egy vevőt, aki beépíti a csomagolásába és piacra dobja” – nyilatkozta az újdonsült nyertes.
A Fenntarthatósági különdíjat végül elnyerő Győri Szabolcs ötletének lényege, hogy a lomtalanításkor amúgy is kidobni szándékozott bútorokat és egyéb tárgyakat összegyűjti, hogy újrafelhasználva őket új berendezési tárgyakat állítson belőlük elő. „Úgy gondolom, hogy a vállalkozásom révén nem csak a magam sorsán javítok, hanem az emberek életén és életszínvonalán is, hiszen mindenkinek fontos a saját lakásának berendezése, a környezete” – foglalta össze alapelveit a különdíj nyertese.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo