Ők lehetnek a jövő magyar vállalkozói!

Június 1-jén ünnepélyes díjátadóval ért véget a Dreher Sörgyárak Zrt. „A jövő fiatal vállalkozója" pályázata. A Budapesti Corvinus Egyetemen lezajlott rendezvényen végre fény derült a verseny idei győzteseire, valamint a Fenntarthatósági különdíj, és összesen 6,5 millió forint talált gazdára.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A jövő fiatal vállalkozója" megmérettetés minden évben az ország legtehetségesebb, legkreatívabb, legfelkészültebb és legkitartóbb vállalkozójelöltjeit keresi. A felsőoktatási hallgatók számára indított pályázat öt évvel ezelőtt a Dreher Sörgyárak Zrt. kezdeményezésére jött létre és azóta is fontos eleme a cég társadalmi felelősségvállalási programjának.

A verseny alapvető célja, hogy támogassa a vállalkozás elindítását fontolgató diákokat céljuk elérésében, valamint, hogy az Életpálya Alapítvány és az EcoSim szakmai közreműködésével, a pályázathoz köthető szakmai anyagok, előadások és workshopok segítségével fejlessze a pályázaton részt vevő felsőoktatási hallgatók üzleti életben nélkülözhetetlen készségeit és bővítse a vállalkozások létrehozásához és működtetéséhez kapcsolódó ismereteiket.

„A jövő fiatal vállalkozója" 2011-es nyertese 3 millió forintot, a második helyezett 2 millió, a harmadik helyezett 1 millió forintot nyert, míg a Fenntarthatósági különdíjjal jutalmazott pályázó félmillió forinttal gazdagodott, amit vállalkozásuk megalapítására kell fordítaniuk. Emellett mindannyian 6 havi ingyenes szakmai tanácsadást is nyertek, amit az üzleti életbe való belépésükkel kapcsolatban tudnak igénybe venni.

A nyertesek
„A jövő fiatal vállalkozója” 2011-es kiírásban a harmadik helyezést Fodor Ákos Dániel nyerte el, egy online idegenvezetői portál terveivel. A www.traveltrix.org címen megvalósuló oldal a magánturistáknak hoz létre egy nemzetközi felületet, ahol találhatnak maguknak olyan kiegészítő elemeket, ami által sikeresebbé válhat az utazásuk. A harmadik helyezett és üzlettársa elmondása szerint az elképzelés megvalósításának legköltségigényesebb része a marketing lesz, ezért az elnyert 1 millió forint legnagyobb részét erre fordítják majd: „A következő lépés az lesz, hogy az oldal, - aminek az alfa verziója már megvan – ténylegesen publikussá váljon, aminek kulcsa, hogy beinduljon az online marketing tevékenység, valamint kialakítsuk az oldal hazai prototípusát, amit szeretnénk átvinni a többi országba.”
A verseny második helyén Geréby Zsófia, a MOME ruhatervező szakának végzős hallgatója végzett. Zsófia régóta tervezi, hogy UrbanLegends néven indít, elsősorban női biciklis ruházati termékek tervezésével és gyártásával foglalkozó vállalkozást. Elképzelései alapján fiatalos termékei egyszerre felelnek meg a legújabb stílus, és egy városi biciklis technikai elvárásainak. Ez utóbbi kapcsán például a nagy hangsúlyt fektet a zsebek és szabásvonalak oly módon történő kialakítására, hogy a lehető legkényelmesebb és legpraktikusabb közlekedést biztosítsa egy biciklis nőnek. „Mindenképpen szerettem volna egy saját vállalkozásba kezdeni és kipróbálni, hogy hogyan tudom megállni a helyem egy piacon, aminek a célközönsége kicsit más, mint a létező magyar dizájnereké” – mondta el jövőbeli terveit a pályázat második helyezettje.
„A jövő fiatal vállalkozója” 2011-es nyertese Seres Viktor lett. Üzlettársaival együtt egy olyan terméket kívánnak eljuttatni a vásárlókhoz, ami a csomagolásba építve mutatja az élelmiszerek frissességét, vagyis hogy az adott élelmiszer fogyasztható-e vagy megromlott. A hétköznapi életet nagyban megkönnyítő találmányt laboratóriumban tökéletesítették, ennek köszönhetően Seres Viktor szerint a csomagoló cégek számára a termék beépítése nem okoz többletberuházást. „A pályázat megnyerése után szeretnénk minél hamarabb céget alapítani és a termékünket minél több cégnek bemutatni. Mivel nem készítünk tejtermékeket, ezért találnunk kell egy vevőt, aki beépíti a csomagolásába és piacra dobja” – nyilatkozta az újdonsült nyertes.
A Fenntarthatósági különdíjat végül elnyerő Győri Szabolcs ötletének lényege, hogy a lomtalanításkor amúgy is kidobni szándékozott bútorokat és egyéb tárgyakat összegyűjti, hogy újrafelhasználva őket új berendezési tárgyakat állítson belőlük elő. „Úgy gondolom, hogy a vállalkozásom révén nem csak a magam sorsán javítok, hanem az emberek életén és életszínvonalán is, hiszen mindenkinek fontos a saját lakásának berendezése, a környezete” – foglalta össze alapelveit a különdíj nyertese.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo