Fair Trade-címkét kap a Kit Kat

Változáson megy át a Kit Kat csokoládé. Nem összetételében, hanem az előállításából eredő gazdasági implikációk terén. Ha az íze nem is lesz más, az etikája igen: a svájci szlékhelyű Nestlé a jövőben többet fizet a szegény kakaótermesztőknek a megvásárolt kakaóbabért, jelentette be a világ legnagyobb élelmiszereket gyártó vállalata.  Legtöbb forgalmat biztosító termékét juttatja ezzel Fair Trade-címkéhez.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fair Trade mozgalom fő célja, hogy a termelők méltányos árat és biztos jövedelmet kapjanak az áruikért. A Fair Trade-ben fontos, hogy ne alkalmazzanak környezetpusztítást és kizsákmányoló munkát bennszülöttekkel, gyerekekkel és nőkkel. A vállalat közleményében jelezte, hogy januártól a négyujjas változat csomagolásán már rajta lesz az egyre nagyobb reputációval bíró embléma. A következő két év alatt pedig az összes Kit Kat változatra rákerül a logó. A Nestlé legkeresettebb termékéből évente egymilliárd darabot adnak el Angliában. A Kit Kat a cég forgalmának 23 százalékát adja a szigetországban.

Sajnos a termék és más vállalatok hasonló csokoládéi továbbra is tartalmaznak pálmaolajat, melyet az emberi jogokkal való visszaélésekkel, az erdőirtásokkal és a vadvilág pusztulásával kapcsolnak össze. Ugyanakkor annyi előrelépés történt az ügyben, hogy a Nestlé 2015-től már csak Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztal által igazolt nyersanyagot fogja megvásárolni.

Hatezer családnak segítenek

Több mint hatezer elefántcsontparti kakaótermesztő élvezheti majd a Nestlé önkéntes árszintnövelésének hatását, mivel tonnánként 150 dollárral többet fognak kapni a kakaóbabért, vagyis a világpiaci árnál 4 százalékkal magasabb összeget, és közvetlenebbül is tudják majd értékesíteni a kakaót a Nestlé számára.

Az élelmiszipari multi növeli elkötelezettségét az ország iránt, s komoly szándékai jeleként 65 millió angol fontot készül fektetni ott a következő tíz évben, melynek része lesz a mezőgazdasági konzultáció: segítenek a gazdáknak a fenntartható termelésmódok elsajátításában és meghonosításában. A pénzt oktatásra és egészségügyre is fordítják a nyugat-afrikai országban, mely most kezd újjáépülni a 2002 és 2007 között zajlott polgárháború után.

A Fair Trade-mozgalomhoz nemrég a Starbucks is csatlakozott néhány termékével.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo