A Fair Trade mozgalom fő célja, hogy a termelők méltányos árat és biztos jövedelmet kapjanak az áruikért. A Fair Trade-ben fontos, hogy ne alkalmazzanak környezetpusztítást és kizsákmányoló munkát bennszülöttekkel, gyerekekkel és nőkkel. A vállalat közleményében jelezte, hogy januártól a négyujjas változat csomagolásán már rajta lesz az egyre nagyobb reputációval bíró embléma. A következő két év alatt pedig az összes Kit Kat változatra rákerül a logó. A Nestlé legkeresettebb termékéből évente egymilliárd darabot adnak el Angliában. A Kit Kat a cég forgalmának 23 százalékát adja a szigetországban.
Sajnos a termék és más vállalatok hasonló csokoládéi továbbra is tartalmaznak pálmaolajat, melyet az emberi jogokkal való visszaélésekkel, az erdőirtásokkal és a vadvilág pusztulásával kapcsolnak össze. Ugyanakkor annyi előrelépés történt az ügyben, hogy a Nestlé 2015-től már csak Fenntartható Pálmaolaj Kerekasztal által igazolt nyersanyagot fogja megvásárolni.
Hatezer családnak segítenek
Több mint hatezer elefántcsontparti kakaótermesztő élvezheti majd a Nestlé önkéntes árszintnövelésének hatását, mivel tonnánként 150 dollárral többet fognak kapni a kakaóbabért, vagyis a világpiaci árnál 4 százalékkal magasabb összeget, és közvetlenebbül is tudják majd értékesíteni a kakaót a Nestlé számára.
Az élelmiszipari multi növeli elkötelezettségét az ország iránt, s komoly szándékai jeleként 65 millió angol fontot készül fektetni ott a következő tíz évben, melynek része lesz a mezőgazdasági konzultáció: segítenek a gazdáknak a fenntartható termelésmódok elsajátításában és meghonosításában. A pénzt oktatásra és egészségügyre is fordítják a nyugat-afrikai országban, mely most kezd újjáépülni a 2002 és 2007 között zajlott polgárháború után.
A Fair Trade-mozgalomhoz nemrég a Starbucks is csatlakozott néhány termékével.