Auchan: Méltón a bizalomra

Az Auchan vezetőségének, munkatársainak a társadalmi felelősségvállalás azt jelenti, hogy tevékenységük összes területén úgy végezzék munkájukat, hogy az harmonikusan szolgálja a társadalom céljait, elvárásait, hogy összhangot teremtsenek a vállalat üzleti céljai és a társadalom elvárásai között, hogy úgy növelje a bevételeket, hogy az egyben a munkavállalók, bevásárlók, beszállítók, a természeti környezet, a helyi közösségek, illetve a széles társadalom fejlődését egyaránt szolgálják.

Az Auchan Magyarország a világ egyik legjelentősebb kiskereskedelmi csoportjának, a francia Auchan hipermarketláncnak a hazai leányvállalata. A francia csoport az első áruházát 1961-ben nyitotta Észak-Franciaországban. Mára a vállalat 415 hipermarketet, 712 szupermarketet működtet, és több mint 175 ezer főt foglalkoztat világszerte. Európában elsőként egyesítette az önkiszolgálást, a diszkontot és a "mindent egy fedél alatt" elvét.

Tudatos társadalmi szerepvállalás

Magyarországon az Auchan Csoport 1996 óta van jelen. Első áruházát 1998-ban Budaörsön nyitotta, és mára 10-et működtet. A terjeszkedés első fázisában a vállalat a fővárosra és vonzáskörzetére koncentrált, de közben vidéken is megtette első lépéseit a székesfehérvári (2001) és kecskeméti (2002) egységeivel. A vállalat ez évben tovább folytatja terjeszkedését: ezúttal Miskolcon nyit új áruházat a IV. negyedévben, de az elkövetkezendő években további 10-12-nek a megnyitását tervezi.

Az Auchan Magyarország ezernél is több vállalatból álló beszállítói köre hazai cégeken alapszik, s az áruházlánc az élelmiszer-kínálatának több mint a 95 százalékát magyar partnerektől szerzi be.

Tavaly 29 milliónál is több vásárló fordul meg az Auchan kereskedelmi egységeiben. A vállalat összes munkatársának - függetlenül attól, hogy az áruházakban vagy a központban dolgoznak - az a legfőbb feladata, hogy a vásárlókat mindig tiszta, jól feltöltött áruházakkal, tökéletesen címkézett polcokkal és árucikkekkel, olcsó árakkal és minőségi termékekkel várja.

Mit ért az Auchan az alatt a kifejezés alatt, hogy társadalmi szerepvállalás? Szponzorációt? Jótékonysági tevékenységet? Igen is meg nem is. A vállalat nagyon sok nemes kezdeményezést támogat, évente több tízmillió forinttal. A környezetvédelem, a kultúra, az egészséges életmód, a közösségi élet, a sport, az oktatás, a mozgássérültek támogatása számára fontos feladat, elkötelezettség. Ugyanakkor a vállalati társadalmi felelősségvállalás sokkal többet jelent neki, mint jótékonysági tevékenységet. Az Auchan vezetőségének, munkatársainak a társadalmi felelősségvállalás azt jelenti, hogy tevékenységük összes területén úgy végezzék munkájukat, hogy az harmonikusan szolgálja a társadalom céljait, elvárásait, hogy összhangot teremtsenek a vállalat üzleti céljai és a társadalom elvárásai között, hogy úgy növeljék a bevételeket, hogy az egyben a munkavállalók, bevásárlók, beszállítók, a természeti környezet, a helyi közösségek, illetve a széles társadalom fejlődését egyaránt szolgálják. Az Auchan a társadalomtól kapta működési jogát. Ezt a jogot bizalomnak tekinti, és minden tevékenységét, üzleti lépését ennek a bizalomnak a megtartása, ápolása érdekében teszi. Erről az elkötelezettségről olvashatnak az alábbiakban néhány jeles példát.

Az Auchan 2006. nyarán az elsők között írta alá a Kereskedelmi Etikai Kódexet, s ezzel megerősítette elkötelezettségét a tisztességes piaci verseny feltételeinek továbberősödése mellett. Társadalmi felelősségnek tekinti azt, hogy élelmiszer-kínálatának mintegy 95 százalékát hazai termelőktől rendeli, továbbá annak programnak a támogatását is, amely a magyar kis- és középvállakozások esélyegyenlőségét, a régiók kohézióját, a magyar határ menti térségek gazdasági, társadalmi fellendülését szorgalmazza. Az Europrosperitas 2010 Alapítvánnyal együttműködve, az Auchan aktív szerepet játszik e célok megvalósításában.

A vállalat így a katalizátor szerepét tölti be új telephelyein, jelentősen hozzájárul a helyi infrastruktúrák kialakításához, javításához. Útépítésekkel és parkosítással igyekszik a helyi közösségeket támogatni: volt, hogy szeméttelep felszámolásával, csatornázással, kerékpárutak építésével vagy buszjáratok és -megállók kialakításával segítette az őt befogadó közösségeket.

A fogyasztók és a környezet védelme

Az Auchannál a fogyasztók és a környezet védelme is kiemelt figyelmet élvez. Többéves felkészülése eredményeképpen a vállalat maradéktalanul megfelel az uniós kritériumoknak. Az EU-s szabályozásoknak megfelelő felosztásban végzi a fogyasztóvédelem széles körű kontrollját, különösen az élelmiszer-címkézés, a tápértékjelzés, a személyi- és élelmiszer-higiénia, valamint a folyamatos gyártási és raktározási ellenőrzés területein.

Ám a fogyasztók védelme nemcsak szigorú minőségbiztosítási rendszerében és higiéniai elvárásaiban tükröződik, hanem a cég munkatársainak a szakképzésében, a vásárlók kényelmét szolgáló intézkedéseiben, az eladott árucikkekkel kapcsolatos esetleges reklamációk és garanciák méltányos kezelésében, a mozgáskorlátozott vásárlók különleges igényeinek figyelembevételében, a vásárlókkal folytatott kétirányú intenzív kommunikációjában és nem utolsósorban az árak könnyű ellenőrzését, valamint a termékek kiválasztásának megkönnyítését célzó fejlesztéseiben is.

A környezet védelme, megkímélése, a fenntartható fejlődéshez való hozzájárulás is szerves eleme az Auchan társadalmi szerepvállalásának. A vállalat jogosan büszke arra, hogy sikeresen befejezte a XVIII. kerületi "pakuratavak" néven ismert terület kármentesítését, és ezzel megszüntette Budapest egyik legnagyobb és hosszú évek óta megoldatlan környezetvédelmi problémáját. A pakuramentesítésre közel másfélmilliárd forintot költött, majd még további ötmilliárd forint értékű infrastrukturális beruházással tehermentesíti itt a fővárosi és a helyi önkormányzatot. A pakuratavi kármentesítést követően más, kisebb befektetést, de nagy odafigyelést igénylő környezetvédelmi projekteket is kezdeményezett a vállalat. Ilyen például a környezetvédelmi bútorok megjelenése az áruházakban, amelyek a használt fénycsövek és fényforrások, elemek visszagyűjtését szolgálják.

És a szponzoráció

Az Auchan szponzorációs stratégiájában prioritást élvez a hátrányos helyzetben élő honfitársaink életminőségének javítása, az esélyegyenlőség növelése, a kultúra támogatása és nem utolsósorban a sport. A cég az elmúlt két évben kiemelt figyelmet szentelt a szülők nélkül felnövő gyermekek sorsának javítására, amikor vállalta, hogy különböző formákban támogatja a már nemzetközileg is elismert SOS-Gyermekfalu Alapítványt. De a rászorulók és a kultúra támogatása mellett rendkívül nagy jelentőséget tulajdonít a sportnak is. A 10. évfordulóját ünneplő vállalat immár másodszor lett a magyar olimpiai csapat kiemelt partnere. A támogatásra vonatkozó szerződést a sajtó képviselőinek jelenlétében ünnepélyes keretek között március 19-én írta alá a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke, dr. Schmitt Pál és az Auchan vezérigazgatója, Jean Paul Filliat.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo