A fiatalok vezetnek a szelektív hulladékgyűjtésben

A legnagyobb hazai koordináló szervezet, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. szerződéses partnerei 2011. első negyedévében mintegy 120 ezer tonna csomagolást hoztak forgalomba, amelyből több mint 60 százalék szelektív begyűjtését és hasznosítását szervezte meg a cég. A sikeres teljesítésben szerepe van A hulladék érték címmel tavaly megvalósított szemléletformáló kampánynak is, amelyet immár az Új Széchenyi Terv keretében és jelentős KEOP támogatással folytathat a koordináló szervezet.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Áprilisban újra elindítja nagysikerű környezetvédelmi szemléletformáló kampányát az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft., amely az EU 46,5 millió forintos támogatásával a hulladékképződés megelőzését, a lakossági szelektív hulladékgyűjtés és újrahasznosítás arányának növelését kívánja tovább ösztönözni.

  • A céghez 5600 gyűjtősziget vagy házhoz menő gyűjtés koordinálását végzi.
  • 5,8 millió lakos számára teszi lehetővé el a szelektív hulladékgyűjtést.
  • 2011. első negyedévében mintegy 74 ezer tonna csomagolási hulladékot gyűjtetett vissza és hasznosíttatott, a 3000 tagvállalata által kibocsátott mintegy 120 ezer tonna csomagolásból.
  • A negyedév végén így 61,6 százalékos hasznosítási arányt ért el.
  • Az újrahasznosításra kerülő mennyiségéből 62,6 ezer tonnát tett ki az ipari gyűjtésből, 11,4 ezer tonnát pedig a lakossági gyűjtésből származó hulladék.

Új generáció, új kihívások

"2008-ról 2010-re 52-ről 54%-ra nőtt a szelektív hulladékgyűjtésben részt vevők aránya, ezen belül is kiemelkedő volt a fejlődés a 18-29 éves fiatalok körében, akik közül 35-ről 50%-ra nőtt az aktívan szelektálók aránya", mondta Viszkei György ügyvezető igazgató. Ezért idei kampánya során az ÖKO-Pannon a teljes lakosság megszólítása mellett kiemelt prioritásként kezeli a fiatalok és fiatal felnőttek, azaz az Y generáció tagjainak szemléletformálását is.

Ennek érdekében az idén április-májusban futó Az újrahasznosítással mindenki nyer! című országos kampányának médiahasználatában fokozottan figyel a megszólítottak életkorából adódó médiafogyasztási különbségekre. Az úgynevezett X generáció tagjait és az idősebbeket a kampány döntő részben hagyományos médiatermékek (újság, TV, rádió, közterület) révén, míg az internet vagy YouTube korosztálynak nevezett Y generáció tagjait (2,1 millió fő) a közösségi médiában környezetvédelmi szemléletformáló hirdetésekkel célozza meg. (Összehasonlításképpen: a Facebook-nak 2,7 millió magyar tagja van.)

Szelektív hulladékgyűjtési szokásaink

Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. tavalyi kutatásának eredményei szerint a magyar lakosság "szelektív hulladék kosarában”

  • 33 % műanyag
  • 29 % papír
  • 14 % üveg
  • 13 % zöld hulladék
  • 7% fém
  • 5% italos kartondoboz
Tavaly 32-ről 45%-ra bővült azok aránya, akik saját elmondásuk szerint a hulladékképződés megakadályozását is szem előtt tartják vásárlásaik során, s lehetőleg csomagolás nélküli élelmiszert választanak.
A kutatás szerint az anyaguk szerint különválogatott hulladékokat a kutatásban megkérdezettek 1%-a naponta, 15%-a hetente többször, 38%-a hetente egyszer, 27%-a havonta többször, 12%-a havonta egyszer, további 16%-a pedig ennél ritkábban vitte vissza a gyűjtőszigetekre.

 

 

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo