hirdetés

A fiatalok vezetnek a szelektív hulladékgyűjtésben

A legnagyobb hazai koordináló szervezet, az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. szerződéses partnerei 2011. első negyedévében mintegy 120 ezer tonna csomagolást hoztak forgalomba, amelyből több mint 60 százalék szelektív begyűjtését és hasznosítását szervezte meg a cég. A sikeres teljesítésben szerepe van A hulladék érték címmel tavaly megvalósított szemléletformáló kampánynak is, amelyet immár az Új Széchenyi Terv keretében és jelentős KEOP támogatással folytathat a koordináló szervezet.
hirdetés

Áprilisban újra elindítja nagysikerű környezetvédelmi szemléletformáló kampányát az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft., amely az EU 46,5 millió forintos támogatásával a hulladékképződés megelőzését, a lakossági szelektív hulladékgyűjtés és újrahasznosítás arányának növelését kívánja tovább ösztönözni.

  • A céghez 5600 gyűjtősziget vagy házhoz menő gyűjtés koordinálását végzi.
  • 5,8 millió lakos számára teszi lehetővé el a szelektív hulladékgyűjtést.
  • 2011. első negyedévében mintegy 74 ezer tonna csomagolási hulladékot gyűjtetett vissza és hasznosíttatott, a 3000 tagvállalata által kibocsátott mintegy 120 ezer tonna csomagolásból.
  • A negyedév végén így 61,6 százalékos hasznosítási arányt ért el.
  • Az újrahasznosításra kerülő mennyiségéből 62,6 ezer tonnát tett ki az ipari gyűjtésből, 11,4 ezer tonnát pedig a lakossági gyűjtésből származó hulladék.

Új generáció, új kihívások

"2008-ról 2010-re 52-ről 54%-ra nőtt a szelektív hulladékgyűjtésben részt vevők aránya, ezen belül is kiemelkedő volt a fejlődés a 18-29 éves fiatalok körében, akik közül 35-ről 50%-ra nőtt az aktívan szelektálók aránya", mondta Viszkei György ügyvezető igazgató. Ezért idei kampánya során az ÖKO-Pannon a teljes lakosság megszólítása mellett kiemelt prioritásként kezeli a fiatalok és fiatal felnőttek, azaz az Y generáció tagjainak szemléletformálását is.

Ennek érdekében az idén április-májusban futó Az újrahasznosítással mindenki nyer! című országos kampányának médiahasználatában fokozottan figyel a megszólítottak életkorából adódó médiafogyasztási különbségekre. Az úgynevezett X generáció tagjait és az idősebbeket a kampány döntő részben hagyományos médiatermékek (újság, TV, rádió, közterület) révén, míg az internet vagy YouTube korosztálynak nevezett Y generáció tagjait (2,1 millió fő) a közösségi médiában környezetvédelmi szemléletformáló hirdetésekkel célozza meg. (Összehasonlításképpen: a Facebook-nak 2,7 millió magyar tagja van.)

Szelektív hulladékgyűjtési szokásaink

Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. tavalyi kutatásának eredményei szerint a magyar lakosság "szelektív hulladék kosarában”

  • 33 % műanyag
  • 29 % papír
  • 14 % üveg
  • 13 % zöld hulladék
  • 7% fém
  • 5% italos kartondoboz
Tavaly 32-ről 45%-ra bővült azok aránya, akik saját elmondásuk szerint a hulladékképződés megakadályozását is szem előtt tartják vásárlásaik során, s lehetőleg csomagolás nélküli élelmiszert választanak.
A kutatás szerint az anyaguk szerint különválogatott hulladékokat a kutatásban megkérdezettek 1%-a naponta, 15%-a hetente többször, 38%-a hetente egyszer, 27%-a havonta többször, 12%-a havonta egyszer, további 16%-a pedig ennél ritkábban vitte vissza a gyűjtőszigetekre.

 

 

hirdetés

Véleményvezér

Hogyan soroznak az ukránok?

Hogyan soroznak az ukránok?

A rém és álhírek minden háborúnak természetes velejárói. Ezek között kiigazodni viszont fontos egy végzetes konfliktus idején.
Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Korrupció elleni front indult Ukrajnában

Szomorú, de a nagy számok azt mutaják, hogy a korrupció nyugatról keletre tartva csak egyre nő. Hogyan lehetne megállítani?
Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Mi történne ha holnap megszűnnének az ársapkák itthon? Pontos számítás

Nagy vitatéma, hogy hasznosak-e az ársapkák, vagy nem. A benzin esetében nagy volt a bukta, de kérdés, mi lenne az élelmiszerek esetében.
Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Imádja a közpénzből vett luxust a fideszes polgármester

Pétervására város fideszes polgármestere nemcsak kastélyt épített uniós pénz felhasználásával magának.
Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

Újabb EU pénzből épített fideszes kastélyt talált Hadházy Ákos

A független képviselő töretlen szorgalommal igyekszik utánajárni, hogy hová kerülnek az uniós pénzek.
Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

Az összeszerelő-üzemként működő magyar gazdaság nagyon kitett a globális láncokban mutatkozó zavaroknak

A rendkívül magas magyar infláció mögött rossz, vagy tudatos kormányzati intézkedések állnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo