Áprilisban újra elindítja nagysikerű környezetvédelmi szemléletformáló kampányát az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft., amely az EU 46,5 millió forintos támogatásával a hulladékképződés megelőzését, a lakossági szelektív hulladékgyűjtés és újrahasznosítás arányának növelését kívánja tovább ösztönözni.
- A céghez 5600 gyűjtősziget vagy házhoz menő gyűjtés koordinálását végzi.
- 5,8 millió lakos számára teszi lehetővé el a szelektív hulladékgyűjtést.
- 2011. első negyedévében mintegy 74 ezer tonna csomagolási hulladékot gyűjtetett vissza és hasznosíttatott, a 3000 tagvállalata által kibocsátott mintegy 120 ezer tonna csomagolásból.
- A negyedév végén így 61,6 százalékos hasznosítási arányt ért el.
- Az újrahasznosításra kerülő mennyiségéből 62,6 ezer tonnát tett ki az ipari gyűjtésből, 11,4 ezer tonnát pedig a lakossági gyűjtésből származó hulladék.
Új generáció, új kihívások
"2008-ról 2010-re 52-ről 54%-ra nőtt a szelektív hulladékgyűjtésben részt vevők aránya, ezen belül is kiemelkedő volt a fejlődés a 18-29 éves fiatalok körében, akik közül 35-ről 50%-ra nőtt az aktívan szelektálók aránya", mondta Viszkei György ügyvezető igazgató. Ezért idei kampánya során az ÖKO-Pannon a teljes lakosság megszólítása mellett kiemelt prioritásként kezeli a fiatalok és fiatal felnőttek, azaz az Y generáció tagjainak szemléletformálását is.
Ennek érdekében az idén április-májusban futó Az újrahasznosítással mindenki nyer! című országos kampányának médiahasználatában fokozottan figyel a megszólítottak életkorából adódó médiafogyasztási különbségekre. Az úgynevezett X generáció tagjait és az idősebbeket a kampány döntő részben hagyományos médiatermékek (újság, TV, rádió, közterület) révén, míg az internet vagy YouTube korosztálynak nevezett Y generáció tagjait (2,1 millió fő) a közösségi médiában környezetvédelmi szemléletformáló hirdetésekkel célozza meg. (Összehasonlításképpen: a Facebook-nak 2,7 millió magyar tagja van.)
Az ÖKO-Pannon Nonprofit Kft. tavalyi kutatásának eredményei szerint a magyar lakosság "szelektív hulladék kosarában”
- 33 % műanyag
- 29 % papír
- 14 % üveg
- 13 % zöld hulladék
- 7% fém
- 5% italos kartondoboz