Alkura kevés az esély - mennyit engednek most az eladók az árból?

A nagy kereslet miatt a panellakásoknál minimális, a családi házaknál valamivel nagyobb árengedményt tud kicsikarni a vevő. A forgási sebesség is a családi házaknál csökkent, míg a téglalakásoknál nőtt, viszont még mindig panelt lehet a leggyorsabban értékesíteni.

Trendfordulóval járt a járványhelyzet az árengedmények terén, ugyanis az Otthon Centrum közreműködésével értékesített ingatlanok első féléves adatainak összegzése után kiderült: a legkisebb árengedményt, átlagosan 6 százalékot a panellakások tulajdonosainál tudják kiharcolni a vevők, míg a téglalakásoknál 7,8 százalékot, a családi házaknál 8,6 százalék volt ez az érték.

A panellakások esetében a legkisebb alkura a régió központban nyílt lehetőség (4,7 százalék), míg a fővároson belül az olcsóbb külső pesti kerületekben volt a legalacsonyabb az alku mértéke (5,6 százalék). Ezzel szemben Budán már 6,8 százalékot, a Belvárosban pedig 7,6 százalékot is lehetett alkudni az ingatlanok árából. A legnagyobb alkura azonban a kisebb városok panellakásait eladni szándékozók kényszerültek, ahol kicsivel 9 százalék felett alakult ez a szám.

(Fotó: Pixabay)

A társasházi lakások esetében szintén a hat régió központban volt a legkisebb alku 5,6 százalékkal, míg a fővárosban Buda és külső pest volt kedvezőbb 7 százalékkal, szemben a Belváros 9 százalékkal. A városokban 6-7 százalék, a kisebb városokban és községekben inkább 8-9 százalékos volt az árengedmény átlagos mértéke.

A családi házak eladói ennél valamivel többet voltak hajlandók engedi az árból, a legtöbbet a vidéki városokban lehetett alkudni (9,9 százalék), míg a legkevesebbet a külső pesti kerületekben 7,2 százalékot. Ugyanakkor a fővárosi agglomerációban 8,1 százalékkal olcsóbban is hozzá lehetett jutni egy házhoz, ha jól alkudott a vevő.

Az értékesítési idő terén a családi házak esetében folytatódott az elmúlt évek trendje, valamivel csökkent a piacon töltött időszak hossza, míg a társasházi lakásokra átlagosan 10 napos növekedés, a panelekre stagnálás, enyhe növekedés volt jellemző.

Panellakásoknál az átlagos értékesítési idő 89 nap volt. Legkevesebb a régió központokban 69 nap, míg Budán 85 nap, külső pesten 88 nap. A többi városban 90 nap, az agglomerációban viszont 132 nap is kellett a sikeres értékesítéshez. A téglalakások átlag 119 napos értékesítési ideje szintén a régió központokban volt a legalacsonyabb 97 nappal, melyet külső pest követett 107 nappal.

A főváros többi részén és a nagyobb városokban négy hónap, a kisebb településeken akár négy és fél hónap is kellett az ingatlan eladásához. A családi házak átlagos értékesítési ideje 163 napra csökkent idén.

Az agglomerációban és a külső pesti kerületekben csak 140 nap, a régió központokban is 153 nap kellett az eladáshoz. Nem ment könnyen az értékesítés az 5 ezer főnél kisebb településeken, ahol kereken fél év kellett, míg a legmagasabb árral bíró Budán hét hónapnál is több egy ház értékesítéséhez.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo