Egy megbízható fordítóiroda elengedhetetlen az induláshoz!
Egy webshop esetében tehát először is érdemes feltérképezni, milyen külföldi piacokon tudunk versenyképesen megjelenni. A következő lépések pedig biztosan tartalmazni fogják a célországok nyelvein folyó kommunikációt: a többnyelvű honlaptól az üzleti megbeszéléseken át egészen a nemzetközi konferenciákon való részvételig. A tökéletes eredményhez tehát elengedhetetlen a szoros és hosszú távú együttműködés a vállalkozás és egy fordítóiroda között.
De mik azok a területek, ahol biztosan szükség lesz fordítóiroda segítségére?
Nemzetközi weboldal
Amint kijelöltük a cég számára releváns nemzetközi piacot, gondoljuk át, hány nyelven szeretnénk megszólítani a potenciális vevőket, partnereket. Angol honlapra nagy valószínűséggel mindenképpen szükségünk lesz, de abban az esetben, ha például kifejezetten a V4 tagállamainak megszólítása a cél, fontos, hogy weboldalunk minden tartalmához készüljön cseh, szlovák és lengyel fordítás is.
Mivel általában a honlap az a platform, ahol a látogató először találkozik a szolgáltatásunkkal, nem engedhetjük meg magunknak, hogy anyanyelvi szint alatti, vagy kifejezetten rossz minőségű fordítás fogadja.
Egy megbízható fordítóiroda nem csak az anyanyelvi szintű nyelvhasználatot szavatolja, de az adott szakterület és a célország kulturális sajátosságainak ismeretéért is felelősséget vállal. Ráadásul gyakran biztosítják azt is, hogy a fordított tartalom keresőoptimalizált legyen. Utóbbi nélkül szinte elképzelhetetlen, hogy a Lengyelországban kutyaágy után kutató felhasználó pont a mi vállalkozásunk kínálatát találja meg.
Szakmai, jogi szövegek
A nemzetközi terjeszkedéssel együtt jár, hogy minden, a vállalkozásoddal és a tevékenységeddel kapcsolatos szakmai, jogi dokumentumnak, európai piac esetében pedig adatkezelési tájékoztatóidnak is fordítóiroda által készítettnek kell lennie. De ebbe a kategóriába tartoznak még a különböző szerződések, okmányok, műszaki tanúsítványok is. A hivatalos fordítás elmulasztása ezen dokumentumok esetében nem csak vevővesztéssel, hanem nagyon komoly büntetéssel is járhat!
Marketingszövegek
A honlapunk lokalizálásán túl a marketingstratégiánk részét kell hogy képezzék az adott piacra specializált reklámkampányok, hirdetések is. A marketingszövegek fordítása pedig nem merül ki a nyersfordításban, hiszen a fordítónak a tartalmakban rejlő kreatív üzenetet is át kell ültetnie az célnyelvnek megfelelően anélkül, hogy az bármit veszítene értékéből. A hirdetések és marketing kampányok mellett ebbe a kategóriába tartozik még a prezentációk, cégbemutatók, árajánlatok, prospektusok, hírlevelek és sablon e-mailek fordítása is.
Üzleti megbeszélések, konferenciák
A partnerekkel való kapcsolattartás általában nem képzelhető el közvetlen kommunikáció, tárgyalás nélkül. Egy üzleti megbeszélés vagy akár egy szakmai konferencia-részvétel sikere pedig nagyban függ attól, mennyire magabiztosan beszéljük az adott nyelvet, illetve ismerjük a területünk szakzsargonját is. Ezekben a szituációkban a cél nem csupán a puszta megértetés és megértés, hiszen fontos jó benyomást is keltenünk a velünk szemben ülő partnerben, illetve gyors és határozott reakciót adnunk az elhangzottakra.