Remek folytatás a Volkswagentől

A Tiguan második generációja a Volkswagen konszern szabadidő-autói közül elsőként épült az új MQB padlólemezre. Ez számos pozitívummal járt: a karosszéria átváltozott, a belső tér tágasabb lett, a tömeg lecsökkent, bent pedig kizárólag a VW csoport legkorszerűbb megoldásaival találkozunk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az új Tiguan –a VW SUV modelljei közül elsőként – a konszern moduláris keresztmotoros platformjára (MQB) épült. Ez megváltoztatta a karosszéria arányait, 50 kilogrammal csökkentette a saját tömeget, és a belső helykínálatra is jó hatással volt. A többi új modellen alkalmazott, horizontális jellegű dizájnt ültettek rá, amitől látványossá, vonzóvá vált. A cizellált sötétített fényszórók és hátsó lámpák karakteres megjelenést adnak neki, a krómozott részletek pedig értéknövelő hatásúak. A hatalmas kerekek is dinamizmust közvetítenek. A praktikumból pedig nem veszett el semmi: maradtak a nagy üvegfelületek és a jó körkilátás, a tetősínek sem hiányoznak, a kasztni alsó része fekete műanyagokkal védett.

Kép:PP

Adatok
  • Méretek (h., sz., m., ttáv): 4486/1839/1673/2677 mm
  • Hengerűrtartalom: 1968 cm3
  • Teljesítmény: 110 kW/150 LE 3500–4000 ford./percnél
  • Nyomaték: 340 Nm 1750–3000 ford./percnél
  • Gyorsulás 0–100 km/órára: 9,3 mp
  • Csúcssebesség: 200 km/óra
  • Fogyasztás (város/városon kívül/vegyes): 6,8/5,1/5,7 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 6,5 l/100 km
  • Üzemanyag: 60 liter
  • Saját tömeg: 1720 kg
  • Csomagtér: 615/1655 liter
  • Alapár (2.0 TDI DSG 4Mo): 11 261 470 forint
  • Tesztautó ára: 13 390 920 forint
Az autóba beülve rögtön megakad a szem az egyik legnagyobb attrakción, a digitális műszerfalon, amely a modern Volkswagenek egyik legjobb szerelvénye. Baloldalt a fordulatszámmérő, jobboldalt a kilométeróra kapott helyet, amelyekkel egy sor menetadat jeleztethető ki. A középső nagy területen többek között a rádióállomások, a telefonkontaktok és a navigátor jeleníthető meg. A műszerfal informatív és maximálisan testre szabható, s a kezelését – ami a kormányról zajlik – hamar el lehet sajátítani. A műszerpult közepén az új generációs infotainment rendszer 20 centiméter átmérőjű érintőkijelzője kapott helyet. A kezelése ennek is magától értetődő. Ismerős az egész környezet, az irányítás a megszokott, s bár temérdek extrát szereltek az autóba a létező összes vezetői segédrendszerrel együtt, zsúfoltságról szó sincs. Remek az állíthatóság, príma az ergonómia, nagyméretűek és ideális tömésűek az ülések, az összeszerelés minősége elsőrangú. A hangulat azonban a sok feketeség és a rengeteg, néhol kifejezetten olcsó műanyagtól kissé komor. A helykínálat javult. Minden irányban tágult a tér, a lábtér is centimétereket növekedett. Hátul is jó ülni, kellemes az üléspad magassága, a támlák pedig több fokozatban állíthatók. A csomagtér papíron tetemes: 615 liter, bár ránézésre ennél sokkal kisebbnek tűnik.

Kép:PP

Tesztautónkat az Euro 6-os normájú új, 150 lóerős 2 literes TDI mozgatta, amihez 7-sebességes dupla kuplungos váltót kötöttek. A kifinomultan, vibrációmentesen járó turbódízel príma darab, ha kell, átlagon felüli menetteljesítményekkel, mégis kíméli a pénztárcánkat. A hozzá kapcsolt DSG váltómű is mindenkor a takarékosságot tartja szem előtt. Normál vezetésnél elég érzéketlen a gázpedál, lustán lendül az autó, s ha előzünk, a visszakapcsoláshoz mélyen le kell nyomnunk a jobb oldali pedált. Jutalmunk az igazán kedvező fogyasztás, ami közelítheti a katalógusban megadott 5,7 literes értéket. Mi 6,5 litert mértünk, ami remek egy több mint 1,7 tonnás, összkerékhajtású szabadidő-autótól. Van Sport menetmód is, amikor kiéleződnek a rendszerek, feléled az autó, és mozgékonyabbá válik.

Összességében az új Volkswagen Tiguan masszív, többcélú autó, kulturált, jól rugózik, és pontosan irányítható. Kényelmes, praktikus, jól megy, és keveset fogyaszt. Továbbra is a kompakt SUV szegmens egyik élmenője. Ám magasan árazott, és extrákra is több millió forintot költhetünk.

Korábbi tesztjeinket itt találja!

 

Véleményvezér

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo