Az elmúlt évtizedek kísérleteinél hagyományos autókarosszériákra erősítettek légcsavart. Napjainkban függőleges irányban felszálló, tehát helikopterjellegű „légi személyjárművekkel” kísérleteznek. Az Airbus Vahana néven készít elő ilyet, a Toyota egy leánycége, a Cartivato, Sky Drive néven kívánja forgalmazni, míg a Google Kitty Hawk-ja vízről tud majd felszállni. Aeromobil 4.0 néven készül repülő autó Szlovákiában, de dolgoznak ilyen járművön Szlovéniában is.
A legtávolabb eddig az Uber látszik eljutni, amely még 2017-ben szerződött a Bell helikopter-gyártóval légi taxik kifejlesztésére – mégpedig önvezérlőkre, pilóta nélkül. Indokolás: a légi balesetek 90 százalékát emberi hiba okozza, így az önjárók biztosak lesznek – ugyanakkor csak személyzet nélkül lehetnek gazdaságosak. A Bell egyébként a tavalyi elektronikai világkiállításon, a CES-e, már bemutatta Nexus nevű légi taxiját, amelyet 6 forgószárny emel a magasba. Öt személy fér el benne, a vezetővel együtt, de alkalmassá tehető automata repülésre is.
A fejlesztés egyik fő gondja az akkumulátor. A kerozin adott súlyból 14-szer annyi energiát ad, mint
Nyílt kérdés még persze, hogyan fogadják majd azokat az emberek. Tekintettel arra, hogy a nemrég megjelent önjáró autókat is sok bizalmatlanság kíséri, és vannak, akik lelövik a drónokat...
Változhat mindenesetre a helyzet, ha megjelennek az új járművek, amelyek lehetővé teszik, hogy az ember akár egy viszonylag távoli településről rövid idő alatt eljusson munkahelyére, majd haza – ami egész vidékek élet- és településformáját változtathatja meg. Az álom viszont, hogy a ház előtt áll a repülő autó, a leggazdagabb emberek álma marad, olyan költségekkel jár. A nagy többségnek be kell majd érnie a „közösségi közlekedéssel” a levegőben.
(Forrás: Medium)