Megölte a válság a téli turizmust

A megkérdezettek közel egyharmada évente egyszer, vagy ennél is ritkábban utazik télen üdülni; kétharmaduk főként Magyarországon pihen. A kikapcsolódó távollétek zöme 3-4 napos. Idén a „téli utazók" több mint fele otthon maradt - derül ki abból a március végi piackutatásból, amelyet a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos 18-59 év közötti internetezők körében reprezentatív országos mintán végzett.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az aktív korú, internet hozzáféréssel rendelkező magyar lakosság egyharmada szokott a téli szezonban (is) üdülni. Jellemzően a férfiak, a diplomások, az egyedül élők, illetve gyermek nélküli párok, valamint a budapestiek és magasabb társadalmi státuszúak utaznak ebben az évszakban (is). A megkérdezettek közel fele (45%) kizárólag a nyári szezonban pihen otthonától távol, egynegyede (23%) pedig soha.

A téli szezonban (is) üdülők (az összes kérdezetett 32%-a) kétharmada évente egyszer vagy 2-3 évente, majd harmada pedig még ennél is ritkábban utazik. Akik megengedhetik maguknak az egy téli szezonon belüli többszöri üdülést, csak nagyon kevesen, alig 5%-nyian vannak.

Sokan választják a hazai wellnesst

A téli üdülések is - mint ahogy az üdülések általában -, céljukat tekintve elsősorban a szórakozást és a pihenést szolgálják, sokan járnak ilyenkor is kirándulni, túrázni a hegyekbe, illetve más városokba, és egyre elterjedtebb az egészségmegőrzést szolgáló wellness turizmus (39%) is a téli szezonban. A kifejezetten a téli sportok (sí, snowboard) miatt utazók aránya 24%.

A téli utazások döntő többsége belföldi turizmus: a megkérdezettek kétharmada főként Magyarországon, 12 százalékuk elsősorban külföldön, további 23% pedig itthon és külföldön is szokott üdülni. A külföldi utaknál a legnépszerűbb célország Ausztria (52%), amelynek fő vonzereje a síelés és a hegyvidéki üdülés.

Magyarországon a téli hónapokban a Mátra-Bükk vidéke vonzza leginkább a szórakozni, kikapcsolódni vágyókat (24%), emellett sokan látogattak el termálfürdőkbe, wellness-üdülőközpontba (20%). A hazai látnivalók közül közkedvelt még a Balaton és a Dunakanyar vidéke is.

A válság közbeszól

Idén a „téli utazók" több mint fele (56%) nem volt üdülni. Többségük a válságot okolja ezért, a nem utazók majd kétharmada emiatt volt kénytelen elhalasztani utazását. Az idei télen nem utazók több egyharmada (38%) a pénzügyi-gazdasági helyzet miatt már eleve nem is tervezett üdülést, míg voltak, akik készültek erre, de anyagi nehézségeik miatt le kellett mondaniuk terveikről (28%).

A válaszadóknak jellemzően csak egy alkalommal volt módjuk utazni, minden ötödik számolt be arról, hogy kétszer, s csak igen kevesen (4%) utaztak ennél is többször. Az utazások zöme 3-4 napos volt, ennél hosszabb időre csak minden harmadik kérdezett tudott elmenni.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo