Zöld és emberközpontú gazdaság lett az EU célja

Ambiciózus növekedési stratégiára, a zöld és emberközpontú gazdaság kiépítése érdekében a versenyképes fenntarthatóság előmozdítására összpontosít az új Európai Bizottság első alkalommal elindított európai szemeszter 2020-as ciklusa - derül ki a bizottság kedden közzétett éves fenntartható növekedési stratégiájából.

Az EU gazdaság- és foglalkoztatáspolitikai stratégiája, az uniós gazdaságpolitika középpontjába a fenntarthatóságot és a társadalmi befogadást helyzi a múlt héten bemutatott európai zöld megállapodás nevű stratégia prioritásainak megfelelően.

A cél, hogy Európa továbbra is a világ legfejlettebb jóléti rendszereinek adjon otthont, és az első klímasemleges kontinenssé váljon, innovatív és versenyképes vállalkozói szellemű központ legyen.

"Eszközeivel Európa jobb eredményekre lesz képes a szociális méltányosság és jólét terén. A fenntartható növekedési stratégia tágabb értelemben elő fogja segíteni, hogy az unió és tagállamai megvalósítsák az ENSZ fenntartható fejlődési céljait" - fogalmaztak.
Az uniós bizottság szerint a zöld és emberközpontú gazdaság kialakításához a tagállamok strukturális reformjainak, foglalkoztatáspolitikáinak, valamint beruházási és felelős költségvetési politikáinak a környezeti fenntarthatóság, a termelékenységnövekedés, a méltányosság, és a makrogazdasági stabilitás szempontjain kell alapulniuk.

depositphotos.com

A bizottság közzétette az együttes foglalkoztatási és az egységes piaci teljesítményt értékelő jelentésre vonatkozó javaslatát. Az utóbbi most először került be az európai szemeszter ciklusába annak érdekében, hogy felhívja a figyelmet az egységes piac zökkenőmentes működését elősegítő reformok végrehajtásának fontosságára.

Az euróövezet gazdaságpolitikájáról szóló ajánlás felszólítja az euróövezeti tagállamokat, hogy hozzanak intézkedéseket az inkluzív és fenntartható növekedés elérése, valamint a versenyképesség fokozása érdekében. Szorgalmazza a költségvetési politikák differenciálását, valamint – romló kilátások esetén – e politikáknak az eurócsoporton belüli további összehangolását.

Részletes vizsgálat várhat 13 tagállamra

A makrogazdasági egyensúlyhiányok kimutatására szolgáló, úgynevezett riasztási mechanizmus keretében készült jelentés azt ajánlja, hogy 2020-ban 13 tagállamot - Bulgária, Ciprus, Franciaország, Görögország, Hollandia, Horvátország, Írország, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország és Svédország - vonjanak részletes vizsgálat alá. Az érintett tagállamoknak folytatniuk kell makrogazdasági egyensúlyhiányuk kezelését, hogy felkészülhessenek a hosszú távú kihívásokra és az esetleges jövőbeli sokkhatásokra - szögezték le.

Arra hívták fel a figyelmet, hogy tagállamoknak a stabilitási vagy konvergenciaprogramjukban és nemzeti reformprogramjukban figyelembe kell venniük az uniós bizottság fenntartható növekedési stratégiájában meghatározott prioritásokat. A bizottság a benyújtott szakpolitikák és stratégiák alapján az európai szemeszter várhatóan májusban ismertetett tavaszi csomagjának részeként országspecifikus ajánlásokat tesz.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo