Óriási versenyben az Apple, a Google és a Facebook

Versenyt futnak a technológiai óriások, hogy mielőbb száz százalékban megújuló energiából fedezzék energiaigényüket. Az Apple már 93 százaléknál tart, a Facebook két éven belül éri el az 50 százalékot, a Google a 100 százalékra törekszik.

A négy nagy technológiai óriás közül az élen a Microsoft áll, amely 2014 óta kizárólag zöld árammal üzemel. A vállalat részben zöld áramot vásárol a piacról, másrészt megújuló energiás projekteket is finanszíroz. Sőt, óriási adatközpontjai már fele részben saját előállítású zöld energiával futnak. A Microsoft még arra is ügyel, hogy a Szilikon-völgyben lévő központjának tetejét napelemekkel lássa el – írja egy napelemes magazin.

Az Apple a célegyenesben

Az Apple energiaszükségletének 93 százalékát megújuló energia biztosítja, és 23 országban létesítményeik már elérték a százszázalékos megújulóenergia-arányt. A legutóbbi beruházásuk egy 40 MW-os naperőmű volt Kínában, amely több megújuló energiát állít elő, mint amennyit a cég helyi üzemei és boltjai fogyasztanak.

A cég nem csak a napenergiát hasznosítja: Kaliforniában szélerőmű-park, Oregonban minivízerőmű, Észak-Karolinában pedig biogázüzemek biztosítják  üzemeinek energiaellátását.

Facebook – gyors fejlesztések

A Facebook jelentősen lemaradt az Apple-től, de nála is intenzíven növelik a megújuló energia szerepét. A cég 2012-ben érte el a 25 százalékos megújuló-részarányt, két év múlva pedig már minden második like zöld lesz. A cég hosszabb távú célja azonban az, hogy a vállalat energiaigényét kizárólag zöld energia biztosítsa.

Nem „lila köd” zöldnek lenni!
A világot kis lépésekben lehet megváltani, kezdjük tehát otthon! A zöldebb élet ráadásul elsősorban takarékosságra tanít, vagyis nemcsak a környezetnek tesz jót, hanem a pénztárcának is.
A Facebook most épülő, ötödik adatközpontja már 100 százalékban megújuló energiával üzemel majd, amit egy 200 MW-os szélerőmű-park lát el energiával.

A Google falja a zöld áramot

A Google a világon az a vállalat, amely a legtöbb zöld energiát vásárolja. Ez az energiamennyiség két és fél gigawatt, olyan, mintha egymillió autóval kevesebb pöfögne az utakon.

A cég idén februárban jelentette be, hogy a célja a 100 százalék elérése, azaz hogy annyi zöld energiát termeljenek vagy vásároljanak, amennyit a keresőóriás elfogyaszt. Jelenleg ez az arány 35 százalék, tehát a cégnek még komoly utat kell megtennie, mire a kitűzött célt eléri.

A Google nemcsak vásárolja a zöld energiát, hanem dollármilliókat fektet be elsősorban nap- és szélenergia-erőművekbe a világ minden táján. A Kenyában épülő szélerőmű-park például az ország történetének legnagyobb privát beruházása.

Napot és szelet akarnak, nem nukleáris hulladékot a fiatalok
Az évezredekig sugározó atomhulladék, az orosz atomerőmű és korrupt politikusok helyett inkább nap- és szélenergiát szeretnének a fiatalok a jövőben. Az Energiaklub az EFOTT-on fesztiválozókat kérdezte.
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo