Ezekben az európai fővárosokban a legtisztább a levegő

Budapesten a jó tömegközlekedés ellenére igen magas a légszennyezettség – derül ki a Greenpeace tanulmányából. Az is bizonyossá vált, hogy jobb azoknak a városoknak a levegője, ahol könnyebb lehet biciklire váltani.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A levegő tisztasága és a közlekedésbiztonság között szoros kapcsolat van. A tanulmány rávilágít arra, hogy ha fenntartható módon fejlesztik egy város tömegközlekedési infrastruktúráját, akkor az emberek tisztább levegőt lélegezhetnek, és az utak is biztonságosabbak lesznek a kerékpáros és gyalogos közlekedés számára” – mondta Stoll Barbara, a Greenpeace nemzetközi Tiszta Levegő-kampányának felelőse.

Több kerékpárút segítene

A Wuppertal Institute kutatása szerint magas a levegőszennyezettség például Budapesten, Londonban és Párizsban, míg a vizsgált városok közül többek között Zürichben, Oslóban és Koppenhágában volt a legtisztább a levegő. A tiszta levegő mellett az utóbbi városokban voltak a legbiztonságosabbak az utak, és itt volt a legfejlettebb a kerékpáros és gyalogos infrastruktúra is. A legjobban Koppenhága szerepelt az értékelésben, ahol nagyon sokat tettek nemcsak a jó levegőért, de a város élhetőségéért is. A legrosszabb értékelést Róma és Moszkva kapta: ezekben a városokban még sokat kell tenni a fenntartható mobilitás érdekében.

Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk!
A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.
Budapest a 13 város közül a 9. helyen végzett. A tömegközlekedés magas pontszámot kapott – viszont a légszennyezettség, valamint az utak biztonsága jócskán hagy kívánni valókat maga után. A kerékpáros és gyalogos infrastruktúra szintén igen sok fejlesztést igényel. A súlyos légszennyezettség miatt május közepén per indult az Európai Bíróságon hat ország – köztük Magyarország – kormánya ellen. A Bizottság azért kezdeményezte az eljárást, mert nem látott megfelelő garanciákat arra, hogy a magyar kormány által benyújtott intézkedési terv valóban hatékonyan tudja csökkenteni a levegőben a szálló por határérték feletti mennyiségét.

„Itt az ideje, hogy a magyar kormány hatékony intézkedéseket tegyen a légszennyezettség csökkentése érdekében. Évtizedek óta minden évben több ezren halnak meg itthon idő előtt a rossz levegő miatt. Azt várjuk a most felálló kormánytól, hogy lépjen fel hatékonyan a szennyező dízeljárművek használata ellen, és támogassa a környezetbarát tömegközlekedés, valamint a kerékpáros és gyalogos infrastruktúra fejlesztését” – nyilatkozta Simon Gergely, a Greenpeace vegyianyag-szakértője.

 

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo