Öko divattervező lesz a Rotschild fiú

2016. február 06. szombat - 10:01 / klímablog
  •    

Másfél évtized alatt végigcsavarogta a világot, hogy felhívja a figyelmet a környezetszennyezésre. A jó nevű bankárfamília talán legjóképűbb tagja 36 évesen felhagy az expedíciókkal és divatmogullá avanzsál.

Ősei másfél évezreden át finanszírozták a világ uralkodóházait és azok háborúit. A dinasztia alighanem legvonzóbb és legmagasabb tagja, David de Rothschild figyelemfelkeltő lázadásaival vívott ki magának állandó jelenlétet a sajtóban. Meglátogatta az Északi- és a Déli-sarkot, (amivel elérte, hogy ő lett a legfiatalabb brit, aki mindkét helyen járt), San Franciscótól Sydney-ig hajózott, 12 ezer PET-palackból hajót épített, hogy rámutasson a hulladék-újrahasznosítás szükségességére.

David de Rotschild

David de Rothschild

Fiatalon szabadidejében díjugratással, bungee jumpinggal és papírsárkány eregetésével kapcsolódott ki. Diplomáját természetes gyógyászatból szerezte. 22 évesen Új-Zélandont vett farmot. Esze ágában sem volt a városi életre. London banknegyedét is messze elkerülte. Nem csoda, hogy apja egy francia rokont választott utódjául a családi cégben.

Az elveszett felfedező

A 83 éves Sir Evelyn Rothschild fiának legújabb projektje már közelebb családja legendás vállalkozó szelleméhez. Miután már sok divatipari brand kereste meg, miért nem együttműködik velük, kézhez vette a kezdeményezést: Lost Explorer néven divatmárkát kreált magának. Illetve a hasonlóan sokat kiránduló, változatos természeti és éghajlati körülmények között megforduló egyéneknek.

David egyik inspirációja. (fotók: thelostexplorer)

David egyik inspirációja. (fotók: thelostexplorer)

A cég székhelye a napfényes Venice Beach-en van, Los Angeles óceánpartján és a The New York Times szerint egyelőre 8 alkalmazottja van, köztük Jonathan Kirby, a Levi’s egykori tervezője és Len Peltier, a Levi’s korábbi kreatív igazgatója. A vállalkozást a londoni True Capital pénzeli. Az alapanyagokat a svájci Schoeller textilgyár szállítja.

A The Lost Explorer honlapján egyelőre még nem látni semmilyen kollekciót sem. Titokzatos fotók utalnak arra, hogy David úrfi honnan szedi inspirációit, de ennél több nem derül ki stílusáról. A fáma szerint a kollekció darabjai tulajdonképpen átdolgozásai azoknak a tárgyaknak és öltözeteknek, amikkel David kóborlásai során látott. A 18.-19. századi angol divat hatása éppúgy érvényesülni fog, mint az ősibb népi viseletek.

Ez is inspirálta

Ez is inspirálta

Biomimikri

David, aki nagy szakállával és hosszú hajával leginkább ’70-es évekbeli hippinek nézett ki, mintsem bankárvagyon-örökösnek, mindig meghatottsággal nézte az ökoszisztémák remekeit. Egyik kedvenc mondása: “A természetnek félmillió évnyi K+F-je van benne.” Ezt az ámulatot most a ruhakészítés szakmájába készül átkonvertálni.

Divatcége a biomimikri ideáját követi. Fő inspirációja a fenyőtoboz, s annak egymásra lapuló réteges szerkezete: a rostok a hőt érzékelve tágulnak, a toboz “szárnyai” kinyílnak, hideget érezve becsukódnak.

Meg ez is.

Meg ez is.

A The New York Times úgy tudja, az első kollekció gyapjúruhákat fog tartalmazni. De az említett 2015. októberi bemutató, úgy tűnik, el lett halasztva. Kíváncsian várjuk a nagy műgonddal készülő darabokat.

David a ruhákat megtoldja majd egy okostelefonos alkalmazással is, mely útvonalakat ajánl kirándulásra, expedícióra.

És ez is

És ez is