Online rendel, személyesen vesz át a magyar

217 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le tavaly a magyarországi online kiskereskedelmi webáruházak, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom 3,1 százaléka. Nő a mobilos és tabletes értékesítések száma, és továbbra is a személyes átvételt kedvelik a magyarok.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

2013-ban is várakozásokon felül teljesített a magyarországi online kiskereskedelmi forgalom miután elérte a 217 milliárd forintos összforgalmat. Ezzel az eredménnyel tovább növelte arányát a teljes hazai kiskereskedelemben, így már annak 3,1 százalékát teszi ki – derült ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. elemzéséből. (Más felmérések is az online kereskedelem előretörését mutatják.)

Az online piactereken bonyolított B2C értékesítés további 10 milliárd forinttal növelte a forgalmat. A legnagyobb volumenben értékesített termékkategóriák között voltak a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a lakásfelszerelési termékek, a játékok/ajándékok, valamint ezekhez sorakoztak fel a dinamikus növekedésnek köszönhetően a ruházati termékek is. A korábbi várakozásokat meghaladó forgalmi adatok részben az új, nagy szereplők kiváló teljesítményének köszönhetők (Tesco, Media Markt, eMAG), részben pedig a már piacon lévő nagy cégek dinamikus bővülésének.

Itt olvashatja szakértőnk tippjeit, hogy Ön is sikeresen kereskedhessen az interneten!

Továbbra sem akad kihívója a készpénznek

Habár arányaiban némileg veszített pozíciójából az utánvétes fizetés, de ezzel együtt 2013-ban is megőrizte a hegemóniáját. A korábbi évekhez képest azonban többen választották személyes átvétel esetén a bankkártyás fizetést. Ugyan még mindig marginális a szerepe, de önmagához képest mindenképpen jelentős növekedést ért el a hazai közvetítőkön keresztül lebonyolított fizetés. Az összes vásárlást tekintve az átlagos kosárméret 7800 Ft volt, ami 300 Ft-os növekedés a 2012-es évhez képest.

A személyes átvételt favorizálják a magyarok

A vásárlások értékét tekintve arányaiban a futárszolgálattal történő kiszállítás a legnépszerűbb, ugyanakkor évről évre nő a személyes átvétel aránya, történjen az akár boltban, akár valamilyen átvételi ponton. Ez természetesen összefügg azzal, hogy ez a három leggyakrabban elérhető szállítási mód a hazai online áruházak körében. (Egyre több értékesítési csatorna egyszerűen kiesik az értékesítési láncból.)

Mobil platformokon a figyelem

A hazai webáruházak közül is egyre többen optimalizálják mobil eszközökre a weboldalukat vagy fejlesztetnek mobilalkalmazást. Fokozódik a mobil platform súlya akár az onnan érkező látogatók számát akár a vásárlók számát vagy éppen a forgalmat figyelembe véve. Az online kiskereskedelmi piac egészét nézve egy év alatt másfélszeresére nőtt a webáruházaknál a mobil platformról érkező látogatók aránya (8,5%). A vásárlók számánál ez az arány valamivel kevesebb (4,3%). A teljes online forgalomnak pedig már közel 5%-a bonyolódott mobil platformról.

Külföldről is vásárolunk

Az eNET 2014 májusában végzett átfogó online lakossági kutatást az internetes vásárlási szokásokról, beleértve a külföldi webáruházakból való vásárlást is. A Magyarországról indított külföldi oldalakról történő vásárlások adatai szintén a kiskereskedelmi forgalomba tartoznak, csak nem derülnek ki a hazai webáruházak adataiból és a KSH statisztikákban sem láthatók. Ezért kiemelten fontos, hogy a lakosság megkérdezésével képet kapjunk a vásárlói körről. Négyből közel három 18 év feletti rendszeres internetező vásárolt az elmúlt egy évben az internetről, közülük pedig 37 százalék külföldről is vett valamilyen terméket. A külföldi webáruházak különösen vonzóak lehetnek olyan áruk esetében, amelyeket itthon nem lehet beszerezni. Többek között a szórakoztató elektronikai eszközök és a ruházati termékek iránt kiemelkedő az érdeklődés.

Nem veszély, hanem lehetőség!
Egyetlen kereskedő sem tud az internet ellen küzdeni, hiszen a világháló hatalmas embertömegeket ér el, de erre nincs is szükség. A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában, modernizálja a vállalatok működését.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo