Minek az üzleti blog? Természetesen azért, hogy eladjunk. A rendszeresen frissülő blog előrébb hozza a weboldalt a Google-ben, és nem kell könyökig a zsebünkbe nyúlni ahhoz, hogy elegánsan ízelítőt adjunk a tudásunkból.
Ha már az értékes információkért az Ön weboldalára özönlenek az érdeklődők, akkor biztos lehet benne, hogy a vásárlásért se fordulnak majd a versenytársához. Dióhéjban ennyi a tartalommarketing logikája. És most lássuk ezt a gyakorlatban!
Kérje ki a közeli ügyfelei véleményét!
Miről olvasnának a legszívesebben? Ha pedig már beindult, vajon elég érdekes-e a blog? Jó-e a stílusa, és kaptak-e hasznos infókat a cikkekben? Nem kell találgatni. Kérdezze meg!
Tippek és tartalom mindenekfelett!
Minden üzleti blog alapja a hasznos és érdekes tartalom. A gyakorlati tanácsok, amik a mindennapi problémái megoldásában segítenek az olvasónak. Szórakoztatni: mester kategória, ami nem mindenkinek megy. De legyenek ott a „hackek”, amik a mindennapi életében hasznosak lehetnek.
Írjon izgalmas, figyelemfelkeltő címsorokat!
Elsősorban ezek azok, amik olvasásra buzdítanak. Kereshet ehhez aktuális, de csakis könnyed témákat, mert a friss hírértékük az üzleti blog felfuttatásában nagy segítségére lesz.
Legyen következetes!
Posztoljon rendszeresen, ne hagyjon ki heteket-hónapokat, mert azt sem a rendszeresen frissülő weblapokat előkelőbb helyezéssel díjazó Google, sem a nehezen megszerzett, de annál könnyebben elveszíthető olvasók nem szeretik.
Még a trolloktól se kell félni, mert a higgadt és udvarias válasz a külső szemlélő számára akkor is megnyerő, ha a rosszindulatú embert nem győzheti meg.
Posztolja mindenütt!
A LinkedIn- és a Facebook-oldalán is remekül fog kinézni, mert a szakértői státuszát támasztja alá, ha hetente egyszer hasznos és izgalmas meg könnyen is érthető szakmai cikkel jelentkezik.
Tegye megoszthatóvá!
A cikkek alatt ott kell legyenek a legnépszerűbb közösségi oldalak megosztás gombjai. Ha úgy érzi, hogy a tartalom kimondottan hasznosra sikerült, akkor az se ciki, ha a megosztási lehetőségre fel is hívja az olvasók figyelmét.
Használjon hashtaget!
Könnyebben felismerhetővé, megjegyezhetővé és visszakereshetővé teheti vele a cikkeket. Nem beszélve arról, hogy remek humorforrás is, mert mindig megenged egy kis lazaságot.
Ennek is az üzleti blog sikeréhez szükséges következetességhez van köze. Az állandó rovat tartalmazhat interjút, a szakterületén megjelent újdonságok bemutatását vagy tematikus cikksorozatot is. Csak az a fontos, ami a sikeres tévésorozatoknál: hogy mindig legyen folytatás.
Ne várjon az ihletre!
Mert lehet, hogy nem fog jönni. De sebaj. Ha az írásra és a posztolásra kijelölt napon nem áll össze a cikk, akkor kereshet a rokon témájú blogokban egy népszerű bejegyzést, amit a saját írásában ajánl vagy vitat. Természetesen mindig a forrás hajszálpontos megjelölésével.
Csábítson olvasókat!
Nem etikátlan, de nagyon ravasz megoldás, ha érdekes és tartalmas hozzászólásokat ír más népszerű üzleti blogok cikkeihez, hogy felhívja magára az olvasóik figyelmét. Csak diszkréten és finoman!
Blogoljon mérnökien!
Mert a legtöbbet abból tud meg, ha rendszeresen követi az üzleti blog statisztikáit. Melyek voltak a legtöbbször megosztott, a legtöbbet kommentelt írások? Milyen címek bizonyultak érdekesnek az olvasói számára? Mindebből még az offline értékesítéshez is rengeteget tanulhat.
Ha időnként meglepi olvasóit egy-egy ingyenesen letölthető tanulmánnyal, spéci akcióval vagy más aprósággal, akkor a viszonzás elve alapján „jó tett helyébe jót várhat”: vásárlást. És ez bizony nem mese.
Tegye jobbá az emberek életét!
A cikkek fő témája az legyen, hogy mennyivel jobb lesz majd az olvasó élete, ha megvette vagy kipróbálta, feliratkozott stb. Kommunikálja a cikk azt, hogy az olvasó jól jár, ha Önre hallgat! A sikeres üzleti blog se nem a termék, se nem a szolgáltatás, hanem a célszemély vágyai és problémái körül forog.
Folytasson párbeszédet!
Mert a monológ még a színpadon is unalmas. Hát még a blogon! Egy jó beszélgetésre azonban mindenki kapható, ha a téma valóban érinti. Mi kell ehhez? Kérdések. A legsikeresebb üzleti blogok cikkeiket az olvasók kérdéseinek megválaszolására építik, és úgy is felfoghatók, mint kiterjesztett GYIK-ok (Gyakori kérdések és válaszok rovatok).
Szánja rá az időt!
Népszerű blogot működtetni időigényes feladatnak tűnhet. Pedig csak egy kis rendszeresség, heti legtöbb 2-3 óra kellhet ahhoz, hogy a legegyszerűbben, a mindennapi írásgyakorlatunkból, az ügyfelekkel folytatott beszélgetéseinkből és a szakmai tudásunkból kiindulva sikeres üzleti blogot fejlesszünk, ami az interneten keresőket delejesen vonzza.
Szerző:
A Langmár Kommunikáció Csapata