Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak

A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

Legsikeresebb karácsonya azoknak a vállalkozásoknak volt, akik többet reklámoztak: 72 százalékuk számolt be nagyobb forgalomról. Ezek a legfontosabb megállapításai a Marketing Commando online felmérésének, amelyet január első felében készített 1500 kis- és közepes vállalkozás megkérdezésével.

Karácsonyi csúcsforgalom

A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 51 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb volt a karácsonyi forgalma mint tavaly. Ez amellett, hogy 5 százalékpontos növekedés a múlt év karácsonyához képest, a 2008-óta mért legmagasabb arány is. Ezzel folytatódik a javuló tendencia, amely a válságot követő mélypont óta tart.

Emellett tovább csökkent a stagnáló és csökkenő forgalmat realizáló cégek aránya. A megkérdezett kis- és közepes vállalkozások 37 százalékának stagnált és mindössze 12 százalékának csökkent a karácsonyi forgalma, ami csaknem harmada a 2009-ben mért mélypontnak (34 százalék).

Kis marketing, kiskarácsony - nagy marketing, nagykarácsony

A megkérdezett vállalkozások 35 százaléka nyilatkozott úgy, hogy többet reklámozott mint az előző év karácsonyán. E vállalkozások 73 százaléknak nőtt forgalma, ami jelentős, 9 százalékpontos növekedés az egy évvel előttihez képest. A többet reklámozó vállalkozások ötödének (20 százalék) nem változott és 7 százalékának csökkent a forgalma.

A vállalkozások 31 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ugyanannyit hirdet, mint egy évvel korábban. Jóval kisebb részük, 35 százalék karácsonyi forgalma növekedett tavalyhoz képest, 49 százalékuknak stagnált, 16 százalékuknak pedig csökkent.

A csökkenő reklámozásról a vállalkozások 7 százaléka nyilatkozott. 35 százalékuknak nőtt, 31 százalékuknak stagnált, 33 százalékuknak csökkent a forgalma összehasonlítva az egy évvel korábbi karácsonnyal.

Nem félnek az újtól a kisvállalkozások
Opportunista a kisvállalatok marketingje: mindent kipróbálnak, majd használják, ami működik. A Facebook működik, ezért azt használják a legtöbben – már többen, mint a Goggle Adwords-öt. Közben fejben készítenek marketing tervet és van, aki szégyenszemre spammel is.
Az összes megkérdezett 27 százaléka egyáltalán nem reklámozott karácsonykor. E vállalkozások  35 százalékának így is nőtt a forgalma, 46 százalékuknak stagnált, 16 százalék forgalma pedig csökkent, ami 4 százalékkal magasabb, mint tavaly.

“A marketing aktivitás és a forgalom közötti közvetlen kapcsolat kezdetektől kimutatható, azonban a különbség most a legszembetűnőbb: a többet marketingező vállalkozások jobb eredményeket érnek el, elveszik a vevőket a nem marketingező konkurens kisvállalkozásoktól”  – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Bővülő online kereskedelem

A megkérdezett kkv-k ötöde (21 százalék) kizárólag interneten, 41 százalék csak offline, 37 százalékuk online és offline csatornán egyaránt értékesít. A utóbbi vállalkozások karácsonyi forgalma nőtt a legjobban, 59 százalékuk nyilatkozott javulásról. A kizárólag internetes kereskedő cégek 56 százalékának, míg a csak offline értékesítő vállalkozások alig 41 százalékának lett nagyobb bevétele a tavalyi karácsonnyal összevetve. (Azonban ez még mindig nem az online kereskedelem igazi forradalma.)

“A javuló eredmények javarészt a kedvező gazdasági környezetnek köszönhetők. Azonban az adatokból kitűnik, hogy a marketing javuló környezetben intenzívebb növekedést eredményez. Hát most kell rátaposni a marketing gázpedálra, mert gyors sikereket ígér” – mondta Wolf Gábor.

Hat Facebook-trend, amire idén ügyelni kell
Itt a január, és újra beindulhat a marketing a közösségi oldalakon. Azonban már most látszik hat olyan trend a legnagyobb közösségi platform esetében, amelyet nem szabad figyelmen kívül hagynunk az eredményes online jelenlét érdekében!

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo