Mire jó az e-mail lista a Facebook hirdetésnél?

A kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Napjainkban az egyik legbefolyásosabb marketing eszköz a Facebook. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően ma már olyan pontos és aprólékos célzási lehetőségeket ad, hogy szinte személyre szabottan tudunk hirdetni a csatornán. És itt még nem állt meg a fejlesztés.

A kampányok során törekednünk kell rá, hogy több platformon érjük el az érdeklődőket - írja a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján Szombati Orsolya online marketing szakértő. Ehhez ad kiváló segítséget a Facebook azzal, hogy a már meglévő adatbázisainkat feltölthetjük a hirdetési fiókunkba. A feltöltött adatokból kikeresi a felhasználókat, hogy kit talál meg a saját rendszerében is. (Jellemzően a céges e-mail címeket nem fogja, hiszen a többségünk a profilját privát e-mail címmel regisztrálta.)

Az így megtalált felhasználókat máris legalább két csatornán tudjuk elérni: a Facebookon hirdetéssel és az e-mail címén vagy telefonon, attól függően, hogy milyen listából indult ki.

Sőt, akár személyre is szabhatjuk a Facebook hirdetéseket.

Kép:Pixabay

Milyen listák alkalmazhatóak a Facebook hirdetésekhez?

  • e-mail
  • telefonszám
  • Facebook ID (ha korábban futtatott alkalmazást, és az regisztrálta az azonosítókat)
  • mobil azonosító listák
Milyen formátumra lesz szükség?

Vagy egy .csv vagy egy .txt kiterjesztésű fájlra, amelyben 1 oszlopban szerepel az összes adat (csak az e-mail címek vagy telefonszámok például, név és más adatok nélkül). Erre azért van így szükség, mert a hirdetési fiókjába nem az eredeti adatokat tölti fel, hanem egy hash kódolással titkosított adatsort. Ezeket a titkosított adatokat hasonlítja össze a rendszer a felhasználók ugyancsak titkosított adataival. Ezzel őrizve meg az adatbiztonságot.

Mire használhatja a feltöltött adatokat a Facebook hirdetési rendszerében?

  • a saját adatbázisából (telefonszám, e-mail cím, Facebook azonosító, vagy mobil azonosító alapján) megkeresheti a felhasználókat a közösségi hálózaton (Custom Audience).
  • a kikeresett felhasználókból listákat készíthet, amelyeket a hirdetések célzásához vethet be.
  • kereshet hozzájuk hasonló (Lookalike Audience) embereket, akiket célozhat. Pl. a vásárlóihoz hasonló felhasználókat.
  • a listákat kombinálhatja szűrőként a hirdetések célzásához (pl. ha a hírlevél feliratkozókat célozza meg egy új belépő termékkel, de azokat, akik már vásároltak Önnél ki szeretné zárni ebből)
  • nem csak feltölteni, hanem készíteni is tudunk vele úgynevezett remarketing és retargeting listát azokból, akik jártak már egy adott oldalon (ezen listák épüléséhez viszont a mérő kódot a saját honlapunk forráskódjába is be kell építenünk)
Jól látható, hogy ezek a lehetőségek egy kampány során óriási segítséget adhatnak Önnek is, hogy pontosan azokat érje el a közösségi csatornán, akiket a hírleveleivel, vagy a honlapjával már elkezdett beizzítani.

Mikor érdemes használni az egyes listatípusokat?

  • saját közösséget az értékesítési kampányokhoz, e-mailes vagy offline megerősítéssel
  • hasonló célközösségeket leginkább az adatbázis építéshez érdemes használni, azaz csali termékek hirdetésével elérni, hogy feliratkozzanak az e-mail listájára
  • remarketing vagy retargeting listaépítéssel pedig azokat az érdeklődőket tudja visszahúzni az értékesítési csatornába, akik konvertálás nélkül hagyják el a weboldalát

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo