Csökken az amerikai járatok iránti kereslet a Lufthansa szerint

A német Lufthansa légitársaság a nyári fellendülés után a harmadik negyedévben gyengébb keresletre számít az Egyesült Államokba induló járatok iránt – jelentette ki Carsten Spohr, a vállalat vezérigazgatója.

A vállalatvezető nyilatkozata alapján az Egyesült Államokba közlekedő járatok iránti keresletet tekintve az első negyedév jobban alakult, mint az előző évben, azonban számításaik szerint a harmadik negyedévben kiegyenlítődés várható.

Csökkenő kereslet
Csökkenő kereslet
Fotó: Pixabay

A Lufthansa-csoport, amelybe az Austrian Airlines, a Brussels Airlines, a Swiss és az ITA Airways tartozik, naponta 60 járatot indít az Egyesült Államokba.

Carsten Spohr azt is elmondta, hogy a harmadik negyedévben visszaeső keresletet a magasabb árak révén részben ellensúlyozza az Egyesült Államokból induló járatok iránti erősebb kereslet, a légitársaság növelni fogja az ott értékesített jegyek arányát.

A vezérigazgató azt is kiemelte, hogy a Lufthansánál jelenleg zajló szerkezetátalakítás a tervek szerint halad.

A Deutsche Lufthansa AG adózás utáni vesztesége közel 21 százalékkal nőtt az első negyedévben az áprilisban közölt adatok szerint. Adózás utáni vesztesége 885 millió euróra emelkedett az egy évvel korábbi 734 millió euróról, miközben korrigált üzemi vesztesége 15 százalékkal, 849 millió euróról 722 millió euróra mérséklődött.

A cég beszámolója szerint a bevétele 10 százalékkal, 8,127 milliárd euróra emelkedett, míg a működési költségek 6 százalékkal, 9,511 milliárd euróra nőttek.

A Lufthansa az első negyedévben 24 291 millió utast szállított, ez gyakorlatilag megegyezik az egy évvel korábbi adattal. A járatok kihasználtsága 79,7 százalékról 78,7 százalékra csökkent.

(MTI)

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo