Az UberPITCH, az Uber autómegosztó szolgáltató mentprprogramja Európa 21 országban és 37 városban két héten keresztül adott lehetőséget start-upoknak, hogy egy Uber-autóban utazva prezentálják üzleti ötletüket az adott régió legjobb tanácsadóinak, vállalatvezetőinek. A kezdeményezés során közel négyezer ötlet mutatkozott be Európa-szerte.
Június 1-jén a magyar felhasználók számára is lehetőség nyílt arra, hogy egy olyan Uber-autót rendeljenek, amelyben három zsűritag (Heal Edina, a Google Magyarország vezetője, Siklósi Zoltán, az Invescom vezetője, valamint Kassai Ákos, az IQB alapító-vezetője) hallgatta meg startup ötletüket. (A kezdeményezésről itt olvashat részletesebben!)
A budapesti ötletek közül a zsűritagok az EVA (Extended Visual Assistant) csapatát választották az első helyezettnek. Az EVA egy olyan mobiltelefonhoz csatlakoztatható okosszemüveg, amely vakok és gyengénlátók számára készült. A készülék mesterséges intelligencia segítségével ismeri fel a környező tárgyakat, szövegeket és egyéb jelzéseket, és viselőjével élőszóban ismerteti azokat.„Az UberPITCH volt az első startup-verseny, ahol az EVA-projektet elindítottuk, ráadásul a kidolgozottság egy még meglehetősen alacsony fokán, inkább csak kíváncsiságból. Ezért is örülünk különösen a magyarországi első helyezésnek, mert a vakok és gyengénlátók különböző közösségeiben történt korábbi kedvező fogadtatás után úgy tűnik, hogy a technológiai startup szcéna is értékeli erőfeszítéseinket” – mondta Imre Krisztián, az EVA vezérigazgatója, aki hozzátette, hogy jelenleg a legfontosabb céljuk a prototípus mielőbbi befejezése.