Megéri kölcsönösen értéket nyújtani!

2013. július 03. szerda - 12:10 / piacesprofit.hu
  •    

A gazdasági érték ajánlata a vevővel fenntartott kapcsolat pénzügyi kihatásaira utal, például arra, hogy milyen gazdasági hatása van annak, ha egy szállító biztosítja, illetve nem biztosítja az adott terméket vagy szolgáltatást. Más szóval, arra a kérdésre válaszol, hogy „hogyan segítünk egymásnak több pénzt keresni, és a piacon maradni”.

Kép:flickr

Évtizedeken keresztül az elégedett vevő volt a cél, ezért küzdött mindenki. És bár az elégedettség fontos, ami ennél is többet ér, az a vásárlói hűség. A Piac&Profit szakértője sorozatában végigveszi a vásárlói hűség 7 feltételét és azt, hogyan érhetjük el!

Itt olvashat a többi feltételről

6. Gazdasági érték ajánlata

Nagyobb valószínűséggel marad hűséges egy vevő akkor, ha értéket jelent számára az a haszon, amit az eladótól kapott megoldásba tett befektetése hoz. Tehát ha segíteni akar vevőjének az értékteremtésben, általában három módszer közül választhat:

  • Segítség a költségek csökkentéséhez
  • Segítség a költségek elkerüléséhez
  • Segítség a bevétel és a nyereség növeléséhez

A hűségnek jót tesz, ha az értékteremtés kölcsönös cél; kárára van viszont, ha csak az egyik oldalon jelentkezik érték. Ha egy vevőre például mindössze az jellemző, hogy a lehető legalacsonyabb áron vásárol, leköti az eladó támogatásra szánt erőforrásait, és csak többszöri felszólításra fizet, akkor az eladó joggal érezheti kihasználva magát. Akár arra a következtetésre is juthat, hogy az ilyen vevőt nem éri meg megtartani, és jobb, ha megszabadul tőle, mielőtt csődbe megy miatta.

Hogyan érhető el a kölcsönös gazdasági értékteremtés?

  • Vevőjével együttműködve vizsgálja meg, hogy milyen eredményei vannak az Ön által biztosított megoldásoknak. Majd önmagának tegye fel azt a kérdést, hogy „milyen hatása van annak, ha biztosítja, illetve nem biztosítja ezt a megoldást”. Nagyon fontos, hogy ezeket az információkat írásba foglalja, és a vevővel ellenőriztesse, majd gondoskodjon arról, hogy a vevő szervezetén belül ismertessék őket. Minél többen tudják a vevő szervezetén belül, hogy milyen értéket jelent az Ön megoldása a számukra, annál hűségesebbek lesznek.

Zeisky Ákos
Profiles International Hungary

Feliratkozom a(z) Cégvezetés & irányítás téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek