Magyar beszállítókat keresnek a japánok

2013. november 29. péntek - 19:31 / piacesprofit.hu
  •    

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal szervezésében japán nagyvállalatok képviselőivel találkozhattak magyar cégek, amelyek így a távol-keleti vállalatok beszállítóivá válhatnak.

Keletre kacsintanak a magyar vállalkozások – kép: Pixabay

A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) és a Japán Külkereskedelmi Szervezet budapesti irodája (JETRO) immáron 8. alkalommal rendezte meg a Japán Alkatrész- és Anyagbeszerzési Kiállítást. A hazai beszállítók részéről nagy érdeklődésre számot tartó rendezvényen az előzetesen regisztrált 90 magyar cég vehette fel a kapcsolatot a részt vevő 10 japán nagyvállalat beszerzőivel.

A távol-keleti nagyvállalatok azzal a szándékkal látogattak Magyarországra, hogy beszállítói láncukba hazai vállalkozásokat kapcsoljanak be. Az eseményre érkező nagyvállalatok, mint a Clarion Hungary, a Mitsuba Automotive, a Nissho Hungary, East Japan Railway, az Ibiden Hungary Kft., a Toyota Manufacturing lengyel leányvállalata, a Hi-Lex Hungary Kft., a Makita EU S. R.L. (Románia), a Magyar Suzuki és a DENSO egyaránt bemutatta azokat a termékeket és komponenseiket, amelyek gyártására magyar vállalkozásokat keresnek. A beszállítók és a japán cégek közötti üzleti megbeszélések egész nap zajlottak, közel 300 kétoldalú tárgyalásra került sor. (Beszállítónak lenni nem könnyű kenyér, de még mindig ez a legbiztosabb piacszerzési mód.)

Az áruforgalom alapján 2012-ben Japán a 2. legfontosabb partnerünk volt az ázsiai régió államai közül a KSH statisztikái szerint. A szigetországba irányuló magyar kivitelben a gépek és szállítóeszközök (43%) a leghangsúlyosabbak. A feldolgozott termékek az export 37%-át adják. A Japánból érkező import tekintetében a gépek és szállítóeszközök a teljes behozatal 73%-át, a feldolgozott termékek pedig a 25%-át adták a tavalyi évben. A JETRO idei felmérése alapján közel 150 japán tulajdonú vállalat működik ma Magyarországon.

Nyereség a Távol-Keleten? Nem lehetetlen!
A keleti irányú üzletfejlesztési lehetőség sok magyarországi cég számára jelenthet komoly növekedési potenciált, ha alkalmas koncepcióra építi terméke bevezetését. Nagymértékben tér el egymástól a magyar és az egyes távol-keleti régiók vállalati kultúrája, de utóbbi piacok meghódítása reális lehetőséget jelent magyar cégek bővülésére, viszont sok esetben egy korai fázisban meghiúsulnak a piacra lépési tervek, melynek konkrét kialakításával kevesen foglalkoznak. A pontos koncepcióalkotás, az erőforrások tervezése és a kapcsolatépítés mellett ugyanúgy fontos a kulturális különbségek kezelésére is felkészülni.

Feliratkozom a(z) Piac & marketing téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor