Logó a képernyőn, így kerüld el a halálsarkot

Létezik egy hely a képernyőn, amit jobb messziről elkerülni. Feltéve persze, ha olyan információkat akarunk közölni a látogatóinkkal, amit szeretnénk, ha észrevennének – figyelmeztet Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy reklám tervezésekor a dizájn, funkciók, és biztonság mellett nagyon fontos cél, hogy "jól lássák az információkat". Mit jelent a jól látni? Egyszerűen azt, hogy észrevegyék az üzenetünket, megjegyezzék a cégünk nevét. Azaz maradandó élményt okozzunk a vásárlóban. És itt mindkettő fontos maradandó és élmény. Agyunk nem egyenletes módon dolgozza fel a képi információkat, hanem szakaszosan, bizonyos területeket kiemelve bizonyosakat pedig kevésbé alaposan.

Szakértők: a bizonytalanság dicsérete
Lassan szakértőre van szükségünk, aki segít választani nekünk a szakértők tengerében – hívta fel a figyelmet szakértőnk. Érdekes azonban, de van egy meglepő szempont, ami jelentősen befolyásolja, hogy mennyire hiszünk egy szakértő véleményében.
Emiatt a képernyő vagy egyéb felületek egészét nézve vannak ún. megkülönböztetett területek - ezek azok amelyek a szem és az agy fókuszában vannak, tehát könnyen és gyorsan észrevesszük őket -, és vannak perifériás vagy kevésbé jelentős részek - ezek azok amelyeket kevésbé vagy nem automatikusan dolgozunk fel, ami miatt könnyebben „elsiklik” agyunk figyelme az itt levő információkról. Vajon hol lehetnek ezek a területek, például ha logók elhelyezését nézzük?

Az amerikai arckifejezések szakértőjének tartott Dan Hill szerint, ha például létezik egy hely, amit ő egyszerűen csak "halálsaroknak" nevez, ami a felületek jobb alsó sarkában van. Ami amiatt is különösen érdekes, hogy a legtöbb nyomtatott hirdetés direkt marketing küldeménynél is előszeretettel használnak a logó elhelyezésére. Egy nemrég végzett kutatás alapján a jobb alsó sarok az a hely, ahova az emberek a legkevésbé figyelnek, sokszor el sem jutnak oda, hogy megnézzék az oldalunk jobb alsó területét. Hill kutatásai alapján mégis sokszor kerül a logó vagy más egyéb fontos információ a jobb alsó sarokba.

Kép: Pixabay

Hol a legoptimálisabb elhelyezni a logót?

A szemmozgás nyomonkövetésével kapcsolatosan végzett legújabb kutatások alapján a logó vagy márkajel elhelyezésének legoptimálisabb helye az oldal alsó- középső része

Miért?

Elsőre furcsának tűnhet, (mert a másik bennünk élő gyakorlat, a logó bal felső sarokba történő elhelyezése.) de az eredmények alapján könnyen belátható, hogy miért ez a legjobb hely. Hill és a kutatások alapján mire a látogató vagy vevő odaér erre a területre (alsó-középső rész) már rendszerint túl van a reklám bevezető szakaszán, és lehetősége van, hogy összekapcsolja a jelzett márkát vagy brand-et a leírt probléma megoldásával vagy egyszerűen az adott vásárlói igény kielégítésével.

Akarom és kellene
Mindennyiunkban két hang van: az akarom és a kellene. Az akarom azonnal akar vásárolni, a kellene számára a hosszút távú előnyök a fontosak. A vállalkozásoknak fontos tudniuk, hogy termékük vagy szolgáltatásuk melyik kategóriába tartozik.
Hogyan használd?
  • Nézd át a reklámfelületeidet, és a weboldaladat, hogy milyen információkat helyeztetek el a jobb alsó sarokba.
  • Rendezd át az oldaladat úgy, hogy, a probléma vagy vásárlói igény leírása előzze meg a márkád vagy logód, brand-et szimbólumát.
  • Fogd meg a logód/márkád és a bevezető szakasz után helyezd el, lehetőleg az alsó középső szakaszon, középen, jól láthatóan.
Ha így teszel, két legyet is fogsz egy csapásra. A látogatód először a legfontosabb információval fog találkozni - a vásárlói igény vagy probléma leírásával - és miután már felkeltetted az érdeklődését akkor fog közvetlenül találkozni a márkáddal vagy logóddal, ami miatt sokkal erősebb asszociáció és emléknyom fog kialakulni benne, ami növelni fogja, hogy tartósan emlékezzen a reklámodra és összekapcsolja a márkádat az ő vásárlói igényeinek megoldásával.

Szerző:

Földi Miklós Dániel

Reklámpszichológus,

Reklámpszichológia.hu

Szerzőnkről:
Földi Miklós Dániel, több mint tízéves üzleti és szakmai tapasztalattal rendelkezik a reklámértékesítés és vállalkozásfejlesztés területén. Kutatói területe a neuromarketing, neurotudományok, döntéshozatal, üzleti pszichológia és önismeret, befolyásolás a munkában. Saját média- és tréningcégét vezeti sikeresen. Ügyfelei elsősorban kis- és középvállalkozások.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo